dzierzba dzierzba
1278
BLOG

SMS z Alei Jerozolimskich

dzierzba dzierzba Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 15

 „W oczekiwaniu na godzinę ‘W’ pozdrawiam z Alei Jerozolimskich."
Takiej treści sms przesłała mi przed chwilą moja znajoma Małgorzata.
Odpisałem jej szybko:
„Droga Gosiu! Pamiętaj, że Powstanie Warszawskie do teraz budzi kontrowersję. Z jednej strony mamy dzielnych, młodych ludzi, którzy w jego trakcie polegli za ojczyznę, jednak z drugiej nie możemy zapomnieć o dowódcach owego zrywu. Czy aby na pewno postąpili słusznie? Czy nie lepiej było poczekać na pomoc – jeżeli nawet już nie Ruskich – to aliantów? Pytań jest mnóstwo. Na te i inne pewnie już nigdy nie poznamy odpowiedzi. Nie znaczy to jednak, że powinniśmy ich stawiania zaniechać. Dlatego też teraz, gdy tak czekasz na 17:00, na dźwięk syren, który sprawi, że wzruszenie chwyci Cię za serce i znów zaszklą się Twoje oczy, oddając hołd poległym synom i córkom Stolicy, nie omieszkaj skrzywić się choć na moment z niesmakiem trochę, bo ktoś jeszcze pomyśli, że wyznajesz bezrefleksyjny, nienowoczesny patriotyzm.”

dzierzba
O mnie dzierzba

"Dzierzba mimo bliskiego pokrewieństwa z wróblami, sikorami czy kanarkami, zachowuje się jak ptak drapieżny. Aktywnie poluje na duże bezkręgowce (głównie owady) oraz drobne płazy, gady, ssaki, a nawet inne gatunki ptaków. Po złapaniu zdobyczy często nie zjada jej od razu, lecz zawiesza na kolczastych krzewach, drutach lub wkład między rozwidlenia gałęzi drzew." Tak powstają tzw. spiżarnie dzierzb. ADRES E-MAIL - Czy już Ci pisałem, że to oto miejsce jest symbolem mojej niezależności i wiary w wolność jednostki? - Jakieś pięćdziesiąt razy... /Veszett a világ/ motto: Mówisz, że chcesz zostać pisarzem, to po prostu zwykły egoizm; chcesz wyróżnić się spośród marionetek i zostać ich animatorem. W istocie nie ma różnicy między tym, co chcesz robić, a malowaniem się kobiet... /Abe Kobo. Kobieta z wydm./ motto2: W każdej epoce, w każdym kraju zawsze istniały dwa stronnictwa: reakcji i postępu./Maurice Druon. Król z Żelaza/ Ludzie najczęściej stają się biegaczami, ponieważ tak ma być./O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu. Haruki Murakami/ spiritus flat ubi vult Zapraszam do zwiedzania mojej spiżarni

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura