El Catorce El Catorce
100
BLOG

Pod prąd

El Catorce El Catorce Rozmaitości Obserwuj notkę 0

Nie umiem się nauczyć
teatralnych gestów, tak w życiu potrzebnych,
oklepanych frazesów co nie mogą nic znaczyć
tych wszystkich łgarstw, zakłamań haniebnych.

Nie umiem

uszu podkulić i iść z ślepym tłumem
co gdy trzeba będzie, własnego ojca zdepcze
i na rządzących opierać się rozumie
tłumie, co na rozkaz świat wysadzi w powietrze

To są roboty
zawsze bez uczuć, zgodni, wykształceni,
co jedną prawidłową odpowiedź znają
takich ludzi nic nie zmieni
oni nie kochają...

Bo za trendem gonić łatwo,
wystarczy nie mieć baczenia
czy rozumu nie zgubiłeś
bo to rozum wszystko zmienia...
*
Urodziłem się za późno
o sześćdziesiąt parę lat,
żyć chcę jazzem, rockiem,
tak więc tutaj nie pasuję
to nie dla mnie taki świat
szarych mas
ważne by do gwiazd dążyć

Ale nie tych co nad nami,
tylko do tych co przed nami,
z skandalami, reklamami, serialami

*

A ja? Ja - n i e w y u c z a l n y,
pod prąd cały czas płynę,
wierny wciąż starej maksymie,
że z prądem byle gówno popłynie. 

23.10.2011

El Catorce
O mnie El Catorce

"Jeżeli ktoś tam kiedyś odkryje te piosenki i dorobi do nich jakąś korbę do wyciskania szmalcu, to jeszcze lepiej." - Stanisław Staszewski "Zamieszałem w każdym razie, zgasiłem światło w knajpie i teraz niech się biją po mordzie, ja sobie idę na spacer" - Zbigniew Herbert

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości