źródło: praca.wm.pl z dn 24.10.2011
źródło: praca.wm.pl z dn 24.10.2011
Ewa Pióro Ewa Pióro
1095
BLOG

Wróciłem z zagranicy ... i gdzie ta praca ?

Ewa Pióro Ewa Pióro Praca Obserwuj temat Obserwuj notkę 9

Tam miałem sukcesy a tutaj ....

Napisał do mnie 32-letni człowiek, który po wakacjach wrócił z Australii do Polski z zamiarem pozostania tutaj, założenia rodziny i życia w naszej ojczyźnie. Pan Adam ma świetne CV. Ukończył renomowana uczelnię w Wielkiej Brytanii, potem pojechał do Australii a tam przez 6 lat robił karierę w firmie z winami. Był Account Managerem. Obsługiwał kluczowych klientów indywidualnych, a również kilka hoteli i restauracji. Napisał do mnie, bo od 4 miesięcy jest w Polsce i ... ku swojemu przerażeniu nie może znaleźć pracy. Pierwszy raz znalazł się w takiej sytuacji. Również pierwszy raz szuka pracy w Polsce. Moją mailową odpowiedź do niego upubliczniam, gdyż jestem przekonana, że przyda się również innym osobom będącym w podobnej sytuacji życiowej.

Witam Panie Adamie, (imię zmienione)

Dziękuję za CV. Przeanalizowałam. Niestety nie posiadam dostępu do Klientów, którzy byliby zainteresowani zatrudnieniem Pana na tym etapie Pańskiej kariery handlowej. Główny powód upatruję w przekonaniu polskich przedsiębiorców i managerów, że osoba powinna znać polską specyfikę zarówno mentalność jak i prawo, sposób negocjowania, umiejętność poruszania się w polskiej specyfice. Nie przypuszczam, aby teraz pracodawcy ryzykowali zatrudnienie Pana, aby się u nich Pan uczył polskiej mentalności. W dobie tego, że obecnie mamy rynek pracodawcy dodatkową trudnością dla Pana będzie to, że nie posiada Pan w Polsce kontaktów zawodowych, które przekonałyby potencjalnego pracodawcę, że posiada Pan znajomość rynku i wejścia do niego.

Moja propozycja dla Pana jest taka: proszę za wszelką cenę, nawet za cenę pracy na czystej prowizji lub za cenę pracy w branży, która jest dla Pana nowa - rozpocząć pracę w polskiej firmie i popracować w niej co najmniej 1-2 lata. Na tej bazie ma Pan zdecydowanie większe szanse, aby przejść do innej firmy i rozwijać się zawodowo dalej.

Ja ze swojej strony mogę Panu zaproponować firmę działającą na zasadzie MLM-u - firma EFG www.efg.com.pl - jest to firma zajmująca się marketingiem finansowym. Ja tutaj również pracuję, więc mogę Pana zarekomendować.
Dokładniejsza oferta pracy znajduje się na mojej stronie internetowej pod linkiem http://www.ep-personel.com/oferta,manager-ds-rozwoju-,112,5.html

Angażując się w tą firmę będzie Pan mógł już wpisać sobie do cv pracę w polskiej firmie - a następną korzyścią, która pozwoli Panu się dalej rozwijać to fakt, że uczestnicząc w spotkaniach pozna Pan mnóstwo ludzi - głownie przedsiębiorców, managerów, specjalistów. Oni z kolei mogą Pana dalej polecić w swoich firmach. W ten sposób nabędzie Pan nowe sieci znajomości - niezobowiązująco i skutecznie.

Z tego co pamiętam kiedyś z rozmowy - chyba Pański tata pracował kiedyś w firmie MLM-owej więc wyjaśni Panu na czym to polega.

Jeśli jest Pan wstępnie zainteresowany - proszę o informację. To tyle co dla Pana mogę na tym etapie zrobić.

Serdecznie pozdrawiam
Ewa Pióro

Ewa Pióro
O mnie Ewa Pióro

Empatyczna - postrzegam świat oczami kandydatów i pracodawców, wspieram jednych i drugich w rozwoju. . :0) . "Nawet najciekawszą dyskusję można stłamsić pieprzeniem." - nieznany cytat blogerki

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo