fraxinus fraxinus
377
BLOG

Lis i wilk

fraxinus fraxinus Polityka Obserwuj notkę 0

 

Lis buntem kur w zagrodach srodze niespokojny
Zaprosił wilka w szranki ekranowej wojny.
- Czyżem ci nie pilnował stad w ciemnych opłotkach
      byś mógł jeść tłuste owce i bywać na plotkach ?
Czy nie taka jest wilku rzeczona umowa, że be ze mnie
     czar pryśnie i kres w łatwych łowach ?
- Widzę lisie, żeś nauk w bajkach nie doświadczył
     byś się na wilcze słowa powoływać raczył.
Byś upatrywał jutra tam gdzie moja horda
     i szukał u mnie leku od czerni i borda.
- To ja tu decyduję kto prym w stadzie wiedzie, gdzie tłusty kęs,
     kto jada i jak się poluje !
- Ależ wilku ! Nie widzisz, że pokorne owce
    kilka czarnych baranów wiedzie na manowce ?
- Moja w tym wilcza głowa !
      By stado zawrócić
         (jeśli zechcę być syty)
                        i jadać od nowa.
Ty lisie pilnuj lepiej lisiego ogona,
by ciebie piys nie pogonił czy też inna wrona.

fraxinus
O mnie fraxinus

Lubię filozofować.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka