Marcin Gugulski Marcin Gugulski
293
BLOG

Nagroda literacka "Wyborczej" i... błąd siedzi na błędzie

Marcin Gugulski Marcin Gugulski Literatura Obserwuj temat Obserwuj notkę 6
Ciekawe, ile czasu zajmie Wam znalezienie błędu lub błędów w tym ogłoszeniu? #BUW #NagrodaNIKE #Agora #GazetaWyborcza

image


Zadałem to pytanie w jednym z mediów społecznościowych i wkrótce otrzymałem wiele - nie tylko oczywistych i nie tylko poprawnych - odpowiedzi. Postanowiłem je tu wszystkie utrwalić, bo może jeszcze jakiś błąd przegapiliśmy?

1. 

Brakuje "z" [Małgorzata Naimska, Stanisław Kalinkowski, Michał Michałowski, Moko, Paweł Pulaw, Marek Turewicz]

2.

...przyznania Nagrody, bo jeśli "rozdania" to nagród [Marek Turewicz]

...jak można "rozdać Nagrodę"? [Moko]

3.

Nike całkowicie naga. Brak „ ”. [Moko]

4.

"nieczynna z powodu organizacji gali" - tzn. że tego dnia będą ją tylko organizować, a sama gala odbędzie się kiedy indziej? [Mikołaj Kołacz]

- - -

X.

"ą" [Agnieszka Romaszewska]

Y.

Po liczebnikach porządkowych pisanych cyframi powinna być kropka [Rafał Stani]

image

... Płynąłem właśnie, gnany falą i wichurą,

I pod wodą papiery widząc niespodzianie,

Zacząłem chciwie czytać, bo lubię czytanie,

A nawet wolę wiersze od zwyczajnej prozy.

Przeczytałem - i dotąd od gniewu i zgrozy

Trzęsę się, bo doprawdy w życiu po raz pierwszy

Przeczytałem tak dużo tak okropnych wierszy!

Co za rymy bez sensu wuj Tarabuk przędzie!

Głupstwo siedzi na głupstwie, błąd siedzi na błędzie.

Osioł pisałby lepiej, a noga stołowa

Więcej ma w sobie sensu niźli jego głowa!

Sindbadzie! Jakże możesz żyć pod jednym dachem

Z takim głupcem nieznośnym i z takim postrachem?

Jak możesz spać spokojnie w tym samym budynku,

Gdzie Tarabuk swe rymy tworzy bez spoczynku?

Opuść prędzej swój pałac i pożegnaj wuja.

Czyż nie nęci cię okręt, co po morzu buja? ...

66 lat, czyli już - dzięki PiS - w wieku uprawniającym do emerytury, ale jeszcze nie składam broni, pracuję, piszę, liczę itd. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura