hazelhard hazelhard
603
BLOG

Zmieniony Dekalog

hazelhard hazelhard Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 153

Powracam do tematu Dekalogu, bo wydaje mi się jednym z najważniejszych w sprawie religii katolickiej, której mamy na Salonie tak wielu Obrońców.

Problem, którego nikt mi jeszcze logicznie nie wyjaśnił (nawet Unukalhai!) jest następujący:

W oryginalnej wersji Dekalogu mamy przykazanie:

Nie uczynisz sobie obrazu rytego ani żadnej podobizny tego, co jest na niebie w górze i co na ziemi  nisko, ani z tych rzeczy, które są w wodach pod ziemią. 5Nie będziesz się im kłaniał ani służył. Ja jestem Pan, Bóg twój, mocny, zawistny, karzący nieprawość ojców na synach do trzeciego i czwartego pokolenia tych, którzy mnie nienawidzą; 6a czyniący miłosierdzie tysiącom tych, którzy mię miłują i strzegą przykazań moich.

Na lekcjach religii uczymy się zupełnie innego przykazania.

W związku z tym są dwie możliwości:

1) Dekalog dany przez Boga został zmieniony przez człowieka-uzurpatora, ośmielającego się zmieniać Słowo Boże, i powinniśmy używać oryginalnej wersji przykazania.

2) Dekalog nie został nam dany przez Boga i człowiek ma prawo dowolnie dodawać/zmieniać przykazania, jak mu się podoba.

Którą z opcji wybieracie?

Mam serdeczną prośbę o dyskusję tylko na ten temat, bo poprzednia wymknęła mi się spod kontroli i pojawiło się zbyt dużo wątków, żeby je ogarnąć.

 

 

 

 

 

 

 

 

hazelhard
O mnie hazelhard

przeprowadzam wirtualna sanacje polskiej nauki Every day I get up and look through the Forbes list of the richest people in America. If I'm not there, I go to work. (Robert Orben) When you reach for the stars you may not quite get one, but you won't come up with a handful of mud either (Leo Burnett).

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie