Janina Jankowska Janina Jankowska
269
BLOG

Mamy Prezydenta.

Janina Jankowska Janina Jankowska Polityka Obserwuj notkę 113

Szanuję ten Urząd. Życzę każdemu,  kto w wyniku demokratycznych wyborów go obejmuje, by  wypełniał swe obowiązki godnie i z sukcesem dla kraju.  Nie głosowałam na Bronisława Komorowskiego, ale od dziś jest także moim prezydentem i nie chciałabym, aby był poniżany, tak, jak niegdyś czyniono to w stosunku do Lecha Kaczyńskiego.

Ten urząd uosabia  Majetat Rzeczpospolitej. Czuło się to w ceremoniale zaprzysiężenia, który przebiegał dokładnie wg. wzorów  wypracowanych w II Rzeczpospolitej. Nie ukrywam, że byłam miejscami wzruszona. Nie ukrywam, że brakowało mi obecności Jarosława Kaczyńskiego. Nikogo nie oceniam, ale powinien tam być.  Tego typu uroczystość jest elementem funkcjonowania państwa, naszym wspólnym dobrem, które należałoby stawiać ponad sympatiami partyjnymi czy jakimikolwiek osobistymi urazami. Nie oceniam, bo nie znam przyczyn nieobecności.

Szczególnie interesował mnie moment odebrania insygniów Orła Białego i Polonia Restituta. Czekałam na jedno zdanie, które nawiązałoby do inicjatywy osobistej Lecha Kaczyńskiego  systematycznego  odznaczania ludzi zasłużonych a często zapomnianych, cichych bohaterów opozycji demokratycznej , "Solidarności" i stanu wojennego.  Takie zdanie nie padło. Nie wiem, czy Brnisław Komorowski będzie kontynuował dzieło  "Przywracanie pamięci" , które było swoistym podziękowaniem zapomnianym za ich zasługi na drodze do Wolnej Polski.

Natomiast usłyszałam, że  dołoży wszelkich starań, by przyznawać te wyróżnienia w sposób sprawiedliwy. -"Chcę nagradzać za zasługi. Różne błędy i zakręty życiowe Polaków chętnie puszczam w niepamięć .- mówił prezydent.

Staranność, by przyznawać w sposób sprawiedliwy jest zrozumiała. Nie rozumiem natomiast  w tym kontekście zdania, :"Różne błędy i zakręty życiowe Polaków chętnie puszczam w niepamięć" ?Jakie?

Jestem także za puszczaniem w niepamięć ludzkich błędów i rozmaitych potknięć w życiu codziennym. Order to jednak coś więcej. Mam problem, czy najbardziej zasłużony człowiek, który np. po pijanemu spowodował wypadek i  zabił dziecko lub dokonał kradzieży mienia, oszukał ( a takie sytuacje się zdarzają) czy znalazł się na zakrętach,  których nie chcę tu wspominać. może otrzymać krzyż  Polonia Restituta?  Nie wiem. Prezydent Lech Kaczyński tego typu kandydatom nie przyznawał  orderów.

 

 

Ten blog jest miejscem debaty o mediach, które wpływają na nasze myślenie, ale nie tylko.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka