Janek Jankowski Janek Jankowski
787
BLOG

Czapki z głów przed Januszem

Janek Jankowski Janek Jankowski Polityka Obserwuj notkę 11

Utarło się na dobre, że Janusz Palikot wprowadził swoje ugrupowanie do Sejmu na karbie populistycznych haseł, ochoczo podchwyconych przez najmłodszych wyborców oraz przez roczarowanych rządami Platformy Obywatelskiej i Polskiego Stronnictwa Ludowego. Sporo w tym prawdy, choć nie wydaje mi się, aby poseł z Lublina był tym faktem przejęty. W końcu sukces wyborczy osiągnięto z nawiązką, a za pomocą jakich narzędzi to już mniej istotne.

W każdym razie uważałem (i nadal uważam) Ruch Poparcia Palikota za unowocześnioną formę Samoobrony i myślę, że pożytku z działalności tej partii zbyt wiele dla kraju nie będzie. Tym niemniej jest w RPP coś, co przyciąga szczególnie. To postać Janusza Palikota- niewątpliwie zręcznego gracza politycznego, który udowodnił dzisiaj, że - poza dobrą prezencją i głoszeniem chwytliwych haseł - potrafi być także precyzyjny i merytorycznie przygotowany.

Obejrzałem wystąpienia szefów wszystkich klubów parlamentarnych i największe wrażenie zrobił na mnie właśnie Palikot. Być może wynika to po części z tego, że niewiele się po tym wystąpieniu spodziewałem, a tu - chlast! Konkretnie, zwięźle i logicznie wypunktował expose Donalda Tuskawskazując na to, że premier ponownie nie ma zamiaru rządzić, a jedynie uprawiać rządzenie. Posiłkując się przykładami. Oceną tego wystąpienia niech będzie mina ministra Rostowskiego, któremu z wrażenia "szuflada" opadła na ziemię.

I tylko te wycieczki w stronę Gowinabyły kompletnie niepotrzebne. Tym niemniej całość wystąpienia pozytywnie mnie zaskoczyła i mimo wszystko trochę szkoda, iż Palikotzawsze takinie będzie, firmując na co dzień swoją osobą słabiutkie zaplecze polityczne i hasła, pod którymi ja się nie podpiszę.

Jestem realistą, w najlepszym wypadku sceptycznym-realistą. W końcu lepiej być mile zaskoczonym, aniżeli rozczarowanym.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka