Janosik Janosik
862
BLOG

Relacja - Macierewicz Raport i Telekonferencja z Brukseli 11:00

Janosik Janosik Rozmaitości Obserwuj notkę 8

O Godzinie 11:00 Macierewicz przedstawił Białą Księgę Raportu Zespołu Parlamentarnego i Telekonferencja z Brukseli z dziennikarzami - Transmitowana była przez TVN 24 - TVP 3 i Polsat News - Przez prawie dwie godziny. ### PiS przedstawił "bezpośrednią przyczynę katastrofy"

Nie zgadzamy się z raportem MAK, uważamy że szkaluje Polskę, dlatego przygotowaliśmy "Białą Księgę" - argumentował Jarosław Kaczyński, przedstawiając dokument

Kaczyński powiedział, że dziś funkcjonuje w obiegu międzynarodowym tylko raport MAK. Jak mówił, jest on nieprawdziwy, szkaluje Polaków i Polskę, a także wprowadza w błąd międzynarodową opinię publiczną. Zdaniem prezesa PiS, zespół parlamentarny pod kierownictwem Antoniego Macierewicza ma obowiązek bronienia obywateli, którzy zginęli w katastrofie smoleńskiej. Jego zdaniem, rząd tego obowiązku nie dopełnił.

Obecny na prezentacji Macierewicz mówił, że dokument zawiera wyłącznie fakty, a "komentarz odgrywa minimalną rolę".

Dziś przedstawiono część dotyczącą odpowiedzialności Federacji Rosyjskiej za katastrofę smoleńską. Macierewicz tłumaczył, że nie dzieje się to przypadkowo. Jego zespół doszedł do wniosku, że to po stronie Rosjan leży główna część odpowiedzialności za tragedię. Zarzucił Rosjanom fałszowanie i niszczenie dowodów dotyczących katastrofy oraz przekazywanie nieprawdziwych informacji o jej przyczynach.

"Bezprecedensowy" remont

Prezentacja rozpoczęła się od przypomnienia genezy wizyty w Katyniu. Macierewicz podkreślał, że rosyjski ambasador w Polsce Władymir Grynin próbował dezawuować prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Przypomniano jak doszło do rozdzielenia wizyt premiera Donalda Tuska i prezydenta Kaczyńskiego w Katyniu. - Dla prezydenta przed którym ten fakt ukrywano było to zaskoczeniem - przekonywał Macierewicz.

Polityk podkreślał, że remont Tu-154M, który miał miejsce kilka miesięcy przed katastrofą, był "wydarzeniem bezprecedensowym". Według niego nigdy wcześniej samolot należący do 36. specjalnego pułku transportowego nie był remontowany w zakładach w Samarze. Autorzy "Białej Księgi" podkreślili, że po remoncie doszło do wielu awarii, m.in. agregatów autopilota. Według Macierewicza, te przyrządy, które przed 10 kwietnia 2010 r. ulegały awarii były "zapewne jedną z przyczyn dramatu, który rozegrał się nad Smoleńskiem".

W "Białej Księdze" stwierdzono, że "Rosjanie przekazali stronie polskiej błędne karty podejścia lotniska Smoleńsk Północny". Macierewicz podkreślał, że przekazywanie właściwych i w pełni wiarygodnych kart podejścia to "klucz bezpieczeństwa w sytuacji lądowania". Zarzucono Rosjanom fałszowanie kopii zapisów czarnych skrzynek. Według Macierewicza, duża część materiału z czarnych skrzynek została "zaszumiona" tak, że nadal nie można odczytać całej ich zawartości. Jego zdaniem, miało to na celu przekonanie opinii publicznej, że przyczyną katastrofy była próba lądowania Tu-154M.

W dokumencie napisano też, że rejon lotniska Siewiernyj był niewłaściwe oświetlony. W ocenie Macierewicza, system oświetleniowy był "w fatalnym, dramatycznym stanie". Jak podkreślono, niewłaściwie działała bliższa radiolatarnia.

Macierewicz, podpierając się przygotowaną wcześniej prezentacją, przekonywał że kontrolerzy lotu "przekazywali fałszywe informacje co do ścieżki i kursu samolotu". Jego zdaniem, "bezpośrednią, ostateczną przyczyną katastrofy" był brak decyzji kontrolerów lotu o zamknięciu lotniska w Smoleńsku.

Błagania kontrolerów

To centrala moskiewska podjęła decyzję nakazującą przyjęcie polskiego samolotu, mimo złej pogody i niechęci kontrolerów ze Smoleńska - konkludują autorzy. - Gdy czyta się te rozmowy między kontrolerami lotu a centralą moskiewską, ten element jest chyba najbardziej tragiczny i dramatyczny - kontrolerzy lotu do ostatnich sekund błagają, by wyznaczono zapasowe lotnisko. Proszą centralę, by wskazał im, gdzie można odesłać samolot z prezydentem i całą polską elitą na pokładzie. A centrala odmawia, a centrala mówi: macie sprowadzać, nie dyskutować - mówił Macierewicz.

Pojawiły się również zarzuty dotyczące akcji ratunkowej. - Nie został ogłoszony alarm, który by skutkował natychmiastowym przybyciem ekipy ratunkowej. Od miejsca tragedii do lotniska jest 300 metrów. Pierwsza karetka przybyła po 17 minutach - przypomniał Macierewicz. W "Białej Księdze" napisano także, że jeszcze przed stwierdzeniem, że wszystkie ofiary nie żyją, faktycznie wstrzymano akcję ich ratowania.

Macierewicz: Co działo się z tymi ludźmi po katastrofie?

Zdaniem posła PiS, "straszliwym ciosem" była próba zrzucenia odpowiedzialności za katastrofę na prezydenta i pilotów. - Dokonano tego z premedytacją upowszechniając te fałszywe informacje w opinii międzynarodowej podczas konferencji prasowej przewodniczącej Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego pani Anodiny - podkreślił poseł.

Według niego, także pułkownik Mirosław Grochowski potwierdził, że pierwszy pilot "kapitan (Arkadiusz) Protasiuk nie lądował (w Smoleńsku), kapitan Protasiuk usiłował wyrwać się ze śmiertelnej pułapki i uratować prezydenta i przywódców Polski".

W "Białej Księdze" zaznaczono, że kłamano też na temat godziny katastrofy, przez miesiąc podając, że doszło do niej o godz. 10.56 czasu moskiewskiego (o 8.56 czasu polskiego). - Tak naprawdę już tego samego dnia na wspólnej naradzie prokuratorów rosyjskich i polskich podano właściwy czas tej katastrofy 8.40-8.41 - mówił polityk PiS. Podkreślił jednak, że w świadectwach zgonu wielu ofiar zapisano jako godzinę śmierci 8.55, 8.56, 8.57.

Macierewicz dodał, że rodzi się pytanie, co działo z tymi ludźmi od godz.8.41 do 8.57 i dlaczego upowszechniano fałszywą informację o godzinie katastrofy.

Prezentacja drugiej części "Białej Księgi", która dotyczy zaniedbań strony polskiej, odbędzie się jutro. Publikowany dziś dokument nie jest jeszcze pełny. Jego ostateczna wersja ma być ujawniona w ciągu dwóch miesięcy.

http://www.rp.pl/artykul/680650-PiS-przedstawil--bezposrednia-przyczyne-katastrofy--.html

______________________________________________

 

Polecam:

Gigantyczna Praca @Kano i porównanie Zdjęć Sat. z 11 i 12 kwietnia

Święta prawda, też prawda i ruska prawda
Link

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

13 kwietnia 2010 r. na wyraźny wniosek Edmunda Klicha, z przesłuchań szefa meteo na smoleńskim "Korsarzu" wykluczony został ppłk. rez. Mirosław Milanowski. Jako specjalista od lotniczej meteorologii, miał wspierać merytorycznie polskich prokuratorów. Poznać chciano bowiem - kluczowy na tym etapie postępowania - wątek warunków pogodowych panujących w czasie katastrofy samolotu Tu-154M.

Onet - Edmund Klich przeszkadzał w śledztwie ws. katastrofy Tu-154 ?
Link

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Dlaczego 0,3 sekundy po Odchodzimy – UCHOD nie zadziałał
Link Film

Film z TU 154 M 102 - Po Komendzie - ODCHODZIMY BIS
Link Film

Dlaczego 0,3 sekundy po Odchodzimy – UCHOD nie zadziałał BIS
Link Film

Film z TU 154 M 102 - Po Komendzie - ODCHODZIMY BIS
Link Film

@Asienka - DlaczegoTVN 24 Nie zaprasza już Kpt. J.Więckowskiego
Link Film

Film - Ostatnie Sekundy Lotu nad NDB i Komisem - Tak jak TU 154 M
Link Film

Link do instrukcji Obsługi TU 154 - Word
Link Film

JANOSIK: Wiśniewski dołączył do Mataczenia Smoleńskiego i zaciętej Taśmy 

 -----------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Po złamaniu Gazy Wylotowe TU 154M odrzuciłyby Konar Brzozy Daleko
Link


 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Szczególnie Polecam:

Macierewicz Tupolew nie spadł tak, jak nam mówią? Są zdjęcia
Link

Autor - @154

___________________________________________________

Gdzie jest Wiśniewski ?
Link

--------------------------------------------------------------------------------------- 

 

Film - Ostatnie Sekundy Lotu nad NDB i Komisem - Tak jak TU 154 M
Link

 
 
 
 
 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Posłanka PO Joanna Mucha (35 l.) - jak widać nie musi robić operacji biodra , ma za to rewolucyjne pomysły, np. nie widzi sensu w robieniu operacji biodra u 85-latka i w ogóle uważa, że starsi ludzie to kłopot, bo "chodzą do lekarza co dwa tygodnie dla rozrywki"

 
 
 
 
 
 

----------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

3 luty Dzień bez Głupich wypowiedzi Latkowskiego i innych tzw.Ekspertów - Robiących Wielką Kasę na szkalowaniu dobrego imienia Polskich Pilotów.

"... Robert Latkowski: Kolega krzyczał i on nie słyszał tej komendy, że odchodzimy..."  -  Link

---------------------------------------------------------------------------------

@Tadek 02.02.2011 11:46

Nasłuchałeś się Pseudo Ekspertów - którzy wygadywali i wygadują Bzdury i ich Powtarzasz - Przykład wypowiedzi Autora Gniota "Ostatni Lot": - Cały szkalujący Polskich Pilotów wywiad na stronie:
Robert Latkowski: Kolega krzyczał i on nie słyszał tej komendy, że odchodzimy.
Precyzyjne Naprowadzanie - Płk Latkowskiego przez Monikę Olejnik
Link

--------------------------------------------------------------------------------

@wywczas 30.01.2011 00:27

"...Czy jest szansa ,ze kiedykolwiek na tematy wypowiedza sie eksperci lotniczy..." Masz rację w Mediach o dużej oglądalności już bardzo dawno nie wypowiadali się Prawdziwi Eksperci - Kiedyś już się wypowiedzieli i bronili pilotów to Media zrobiły dla Nich Szlaban i się ich więcej nie zaprasza - Przykład Pułkownik Tomasz Pietrzak - Kapitan Janusz Więckowski

@Asienka - DlaczegoTVN 24 Nie zaprasza już Kpt. J.Więckowskiego
Link Film

Płk Pietrzak Broni Pilotów - to został zmielony przez TVN 24
Link

SCEPTYCZNY WIERZYCIEL: O raporcie MAK: znaczenie raportu i wiarygodność dowodów
 

-----------------------------------------------------------------------------

 
Polecam:
 
 
 
 
 
 
 
"...Ostatni raz pojawił się tam - Artur pokazuje na niebo nad 12-piętrowym budynek *) - od razu było jasne, że coś z nim jest nie tak..."
Dywagacje na temat brzozy są nieistotne !!!
Link Film
 
-----------------------------------------------------------------------------
 
Polecam: Film z Misji Specjalnej z 21 września 2010
 
 
Przypominam Fllm z programu Misja Specjalna z 21 września 2010 roku -  gdzie pokazano jak Rosjanie niszczą
wrak TU 154 M.----------------------------------------------------------------------------

Polecam

Mogło też się zdarzyć, że samolot nie był w pełni sterowny i zniżał się samoczynnie bez woli pilotów - mówi major Fiszer
Link

EL OHIDO SILURO 19.01 2011 17:50
Na drugi krąg odchodzić zaczął, potem przepadł...
Link Film

Fragment Artykułu

"...Aby sparaliżować działanie któregoś z kluczowych elementów konstrukcyjnych samolotu (serwomechanizmów, awioniki itd) należy podczas remontu pozbawić go wymaganego i niezbędnego ekranowania EMC (electromagnetic compatibility). Zdjęcie osłony (puszka Faradaya) nawet wykryte w Polsce nie byłoby podstawą do tak daleko idących wniosków i dałoby się wytłumaczyć zwykłym niedopatrzeniem, daje jednak gwarancję uwalenia samolotu na każde życzenie, jeżeli zadziałamy na samolot (na pozbawiony ekranowania EMC kluczowy element, moduł odpowiedzialny np. za pracę silników) odpowiednim polem...". więcej na stronieLink Film
 

"...No i ta tajemnicza "Naprawa" autopilota na kilka dni przed wylotem do Katynia..."   Film z TU 154 M 102 - Po Komendzie - ODCHODZIMY BIS
Link Film

-----------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Oni utracili sterowność TU 154 M - Kapitan Więckowski o 00:48 w Polsat News
Link

Kapitana Więckowski w Polsat News o 00:48 : - "On  powinien Na tej prędkości odejść do góry jak rakieta" - "...on tego nie wykonał..." -  "...prawdopodobnie utracili sterowność tego samolotu...". -  Polsat News cytuje jego wypowiedź -  "...wieloletniego Pilota Tupolewów Kapitana Janusza Więckowskiego kolejne ujawniane informacje utwierdzają w przekonaniu, że prawdziwej przyczyny katastrofy jeszcze nie znamy..."  

O kontrolerach w Smoleńsku mówi - "...Oni ( Kontrolerzy )  ich zostawili samych - Oni ich stracili na ekranie..."

- W tym Tupolewie spędziłem 2,5 tysiąca godzin. Ta załoga też nie spędziła w tym samolocie mało. Oni byli doświadczeni – mówił 1 czerwca 2010 roku w TVN24  kpt. Janusz Więckowski, emerytowany pilot LOT-u.

Od tego dnia TVN 24 zapomniało o Pilocie - Dzisiaj szlaban na występy w Mediach podniósł Polsat News - pół roku i 19 dni by zapytać prawdziwego Experta - a nie podróbki typu Tomasz Hypki - który za sterami TU 154  różnych wersji nie siedział nigdy.

We wrześniu i październiku opisywałem:

@Asienka - DlaczegoTVN 24 Nie zaprasza już Kpt. J.Więckowskiego
Link Film


Dlaczego 0,3 sekundy po Odchodzimy – UCHOD nie zadziałał
Link Film

Film z TU 154 M 102 - Po Komendzie - ODCHODZIMY BIS
Link Film

Link do instrukcji Obsługi TU 154 - Word
Link Film

Dywagacje na temat brzozy są nieistotne !!!
Link Film

------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Artur Wosztyl powinien wylecieć z Wojska - Tomasz Hypki

Tomasz Hypki - Artur Wosztyl powinien wylecieć z Wojska za postawę w Smoleńsku ( czyli nie zgodną z oczekiwaniami Władzy i PO )  - Taką opinie wypowiedział " pożal się Boże Pseudo Ekspert "  Tomasz Hypki o godzinie 18 :45 w programie TVP 2 w wywiadzie w Programie Przemysława Szubertowicza " Gorący Temat " Co na to Brać Lotnicza dalej uszy po sobie i cicho siedzieć - Każdemu ta władza dorwie się do tyłka - byle by tylo zgoić Pilotów .

Major Fiszer zaczyna mówić zgodnie z oczekiwaniami PO - czy myśli o awansie ? 

________________________________________________________

Piloci byli naprowadzani Ścieżką Śmierci - Zuzanna Kurtyka

Piloci byli naprowadzani Ścieżką Śmierci - Zuzanna Kurtyka o godzinie 14 :08 w wywiadzie dla Superstacji - tak skomentowała wczorajszą prezentację przez Komisję Millera złego naprowadzania TU 154 M przez kontrolerów.-  Blogerzy wielokrotnie zwracali na to uwagę - kiedy nasze Kochane Media koncetrowały się na gnojeniu Polskich Pilotów z Generałem Andrzejem Błasikiem na czele.

Generał Błasik - Wanted Dead or Alive ? - wprost.pl
Link

Śledczy skupiają się na badaniu czy Błasik Siedział za Sterami
Link

Według Komisji Millera - Nie było wypowiedzi Nawigatora "...wkurzy się..."  -  nie ma  -  "...Debeściaków..."  i  "...mnie zabije..."  z taką lubością cytowanych przez Media.

Autopilot TU 154 M 102 - Już nie zawiedzie został Wymieniony
Link

Dlaczego 0,3 sekundy po Odchodzimy – UCHOD nie zadziałał
Link Film

Piloci wpadli w pułapkę! - Pułapkę oczekiwań Rosji od Klicha
Link

Zlecenie na Błasika - Problem jest z Zindywidualizowaniem Głosów
Link Film

----------------------------------------------------------------------------------------------  
Janosik
O mnie Janosik

" Dzisiejsze Czasy " - Oceniam : - Krytycznie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości