Jerzy Polaczek Jerzy Polaczek
1334
BLOG

Niepunktualność Rządu Tuska

Jerzy Polaczek Jerzy Polaczek Polityka Obserwuj notkę 13

Najpierw przedstawię kilka faktów. Każdy Poseł może złożyć interpelację na ręce Marszałka Sejmu skierowaną do jednego z Ministrów. Poseł zwraca się z interpelacją aby wyjaśnić nieścisłości w pracach Rządu, bądź poszczególnych Ministerstw. Minister ma obowiązek odpowiedzieć na interpelacje w ciągu 21 dni od daty jej wpłynięcia.

Najwidoczniej nie tylko PKP ma w Polsce problem ze spóźnieniami. Powiedziałbym nawet, że Rząd zawstydził PKP, generując większe opóźnienia w odpowiedzi na interpelacje niż wszystkie spółki kolejowe razem wzięte.

Do tej pory nie uzyskałem odpowiedzi na jedną z moich interpelacji, która wpłynęła do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji 24 lutego bieżącego roku. Prosty wniosek; Minister spóźnia się z odpowiedzią prawie TRZY miesiące. Sprawa jest na tyle poważna, że zainteresowały się nią media.

Ta absurdalna sytuacja skłoniła mnie do przeanalizowania, jak bardzo przekroczone były terminy opublikowania odpowiedzi na inne moje zapytania.

Na 13 kluczowych dla mnie interpelacji, złożonych na ręce Marszałka Sejmu w bieżącym roku, tylko na jedną otrzymałem odpowiedź w terminie. Ten wielki wyczyn należy uczcić podziękowaniami. W tym miejscu pragnę podziękować Panu Tadeuszowi Jarmuziewiczowi, sekretarzowi stanu w Ministerstwie Infrastruktury, który zmieścił się z odpowiedzią w terminie.

Nie będę wymieniał ile dni musiałem czekać na odpowiedzi na inne moje interpelacje. Jednakże chciałbym w tym miejscu wyróżnić tą, na którą czekałem najdłużej (nie liczę tej na której odpowiedź czkam do tej pory). Musiałem czekać aż 70 dni na odpowiedź od Pana Aleksandra Grada, Ministra Skarbu Państwa, w sprawie wykonywania nadzoru właścicielskiego przez Skarb Państwa w związku z praktykami Zarządu PLL LOT SA.

Podsumowując tą sytuację, nasunęła mi się taka refleksja. Jeżeli w normalnej firmie na 13 realizowanych projektów tylko jeden byłby wykonany w terminie, 11 było opóźnionych, a jeden całkowicie zignorowany, w Zarządzie musiałyby polecieć głowy.

PS: Napiszcie do mnie w jaki sposób powinienem nagrodzić Pana Aleksandra Grada za zajęcie tak „szczytnego” miejsca w moim prywatnym rankingu. W tytule maila napiszcie: Nagroda dla Grada.

 

Zapraszam również ma moją stronę: http://jerzypolaczek.pl/

jerzy.polaczek@sejm.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka