Pyzol Pyzol
651
BLOG

W obronie słabych, niepełnosprawnych, którzy sami bronić się nie

Pyzol Pyzol Społeczeństwo Obserwuj notkę 54

 Wysłane do komendy policji w Wołominie:

 

Szanowni Państwo, 

Dowiaduję się z mediów, że jedno z politycznych ugrupowań planuje na jutro w Wołominie akcję, podczas której   m o ż e  dojść do złamania prawa:
http://www.wprost.pl/ar/457402/Palikot-Pokazemy-drastyczne-zdjecia-Jutro-akcja-Dzieci-Chazana/

Czy moglibyście dopilnować, aby podczas tej akcji nie pokazywano żadnych zdjęć, na których upublicznianie nie wyrazili pisemnej (!) zgody rodzice, bądź opiekunowie?

Ochrona prawa do prywatności człowieka dotyczy każdego z nas, a w przypadku człowieka ciężko chorego, zdeformowanego, niezdolnego do osobistej obrony - staje się wyjątkowo ważnym obowiązkiem  praworządnego państwa.

Pracuję z takimi dziećmi w Kanadzie. Podejmując pracę podpisałam zobowiązanie, że nie będę ani fotografować, ani tym bardziej upubliczniać, czy choćby pokazywać znajomym, zdjęć swoich podopiecznych bez pisemnej zgody ich rodziców czy prawnych opiekunów.  Piszę do was, ponieważ pomysł upubliczniania takich zdjęć do rozrywek politycznych bardzo  silnie mnie zbulwersował.  Wszystkie niepełnosprawne dzieci są “moje”. Te polskie też, tym bardziej, że nadal jestem obywatelką Polski i bardzo do polskiego dziedzictwa jestem przywiązana. 

Z poważaniem, 

Katarzyna Mąkowska, Kanada

Pyzol
O mnie Pyzol

Panie, daj mi odwagę, aby zmienić to, co zmienić mogę, pokorę, aby w pokoju pogodzić się z tym, czego zmienić nie mogę, i daj mi mądrość, aby odróżnić jedno od drugiego.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo