Moja mama, porucznik Krystyna Sowińska
Moja mama, porucznik Krystyna Sowińska
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
24
BLOG

Wiersze z książki „Dzwon w pieśni” - Część I

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 0

WIERSZE Z KSIĄŻKI DZWON W PIEŚNI - część I

Dział: Kultura Temat: Literatura i Historia


Zygmunt Jan Prusiński



WIDZENIE W SZPITALU



Wczoraj pojechałem do Słupska
do szpitala by widzieć się z matką.
To jest bolesne jak widzę wychudzoną
(taka mała bryła ludzka w łóżku)
do tego nie mówi tylko patrzy zagubiona.


Czy mnie poznaje tego nie wiem -
jest taka bezbronna żal patrzeć.
I nagle zasypia po chwili budzi się
czy poznaje że to syn przyszedł
nie wiem - całowałem jej ręce i policzek.


Obok na drugim łóżku leżała kobieta
powiedziała że wołała moje imię.


Jestem rozbity bo nic nie wiem
nie rozumiem bo cisza ta boli -
po czterdziestu minutach znikłem
z sali numer dziesięć niczym zagubiony
bo nie usłyszałem głosu matki tylko jęki.


16.02.2023 - Ustka
Czwartek 15:44


SZPITAL I NADZIEJA



Tam moja mama jest
czy pamięta jeszcze jak ubierała
mundur wojskowy w stopniu
porucznika - jak się przy tym
cieszyła że mogła spełnić
dla Ojczyzny tę skromną rolę.


To całe jej życie w tych chwilach
kołatały się - widziałem w oczach
młodzieńczą radość niczym
duch patriotyczny ją niósł...


A teraz przyjmuje morfinę
jak róże od anioła i śni o życiu.


11.02.2023 - Ustka
Sobota 4:40


MOJA MAMA JEST W SZPITALU



Tak bym chciał żeby wróciła do domu
jak dawniej uśmiechając się do kwiatów
do ludzi do mnie - zarysować swoje życie
w pełni otworzyć swój sklepik i sprzedawać
sukienki i inne rzeczy dla kobiet.


To był jak obraz malowany ile radości
miała w sobie że mogła w tym mieście
być aktywna i służyć klientkom -
porozmawiać z nimi była dla mnie pieśnią
w tak poważnym wieku była silna
wzór pracowitości niczym dąb...


Ale to przeszłość niedokończona powieść
teraz jest w szpitalu czy mogą mamie
pomóc - spuchły jej nogi bo nie chodziła
tylko spała to było nieświadome lekarstwo
a my jej dzieci wmawiamy sobie o powrót.


W dniu 17 Czerwca skończy 95 lat -
czy dożyje do tego dnia to nie wiem
podobno modlitwy pomagają więc
modlę się za powrót do domu.


09.02.2023 - Ustka
Czwartek 8:25


MATKA MOJA UMIERA



Zajmowałem się ostatnio
malarzem Vincetym van Goghem
nie mogę dostąpić do czarnych stron
i pisać o matce - to nie jest łatwo
zawsze ją szukam uśmiechniętą
ale to tylko mgła - rysa - draśnięcie.


Siostra moja Halina mówi do mnie
"nie porozmawiasz z mamą
ona najczęściej śpi" - tak jakby
koniec jej życia zdusił całkowicie
kontrolę a powinno być inaczej
jest wychudzona jak cień...


Zostawia mi dwa mieszkania
co mi po majątku jak matka
odchodzi milczącym gestem.


08.02.2023 - Ustka
Środa 13:56


Wiersze z książki „Dzwon w pieśni”


_________________________________________________________________________________






Zobacz galerię zdjęć:

Moja mama, porucznik Krystyna Sowińska i mój syn Konrad Prusiński
Moja mama, porucznik Krystyna Sowińska i mój syn Konrad Prusiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura