Zygmunt Jan Prusiński i Margot Bene
Zygmunt Jan Prusiński i Margot Bene
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
36
BLOG

Kolorowe wiersze - Część II

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Wiersze Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

KOLOROWE WIERSZE - część II


Zygmunt Jan Prusiński


NIE UMIEM KŁAMAĆ

Rozsądnie składam potrzebę bycia
na afiszach zgodnych racją
potrzebnych – może zapamiętać
fragment że i ty składałaś słowa
w trakcie przysięgi.

Nikt tego nie pisał
co dotyczyło dwóch osób
ale to wystarczy - proszę
się nie kłócić a przygotować
zarumienioną poezję
z lat młodości z ubiegłej epoki
kiedy tworzyłem z temperamentem
jasne konie na chmurze.

I było mi obojętne
czy mnie kochają czy mniej
aprobują moje potrzeby
chciałem kochać codziennie
na podziw orła ukrytego.

Dzisiaj lżejszy bez tej nogi
mam coraz mniej przyjaciół
tym bardziej ukryty
nie śpiewam szlagierów
z lat sześćdziesiątych
a byłem w tym dobry

no i ten głos nad podziw
barwny został na polnych
łanach - zatroskane echo
powróci o północy.


12.10.2023 - Ustka
Czwartek 14:44



NIKT TEGO NIE PISAŁ

Jesteś dla mnie ułożona
w całości jak chmura
która wie po co istnieje.

Szeroko odbieram przyjaźń
rozbierasz się dla mnie
uroczą wizją wchłaniam odbiór.

Jeśli kiedykolwiek mnie opuścisz
weź moje piosenki niech zostaną
do końca twoich dni.

I wraz z karuzelami które
zostały z dzieciństwa
wyrastam niczym drzewko

zdobione w oknie.


14.10.2023 - Ustka
Sobota 20:20


_________________________________________________________

Zobacz galerię zdjęć:

Margot Bene
Margot Bene Margot Bene Zygmunt Jan Prusiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura