generee generee
139
BLOG

Sala koncertowa NOSPRu

generee generee Kultura Obserwuj notkę 13

Jest wspaniała!

Wczoraj miałem przyjemność być w niej pierwszy raz. Dużo dobrego o niej słyszałem, ale jakoś nie było okazji dotrzeć. Owszem, bywałem w kameralnej na kilku wydarzeniach, ale w głównej nie. Na styczniowy koncert pani Widmann miałem już nawet kupiony bilet, ale załamanie pogody jakie nastąpiło skutecznie mnie zatrzymało w domu - a mam do NOSPRu blisko 170 km, z czego 50 km po żółtych - naprawdę nie było sensu ryzykować jazdy po gołoledzi.

Ale co się odwlecze to nie uciecze; wczorajszy wieczór miał interesujący program ( https://nospr.org.pl/pl/kalendarz/nospr-bortolameolli-zdunik ), solistę Zdunika zawsze chciałem usłyszeć na żywo (znałem go z nagrań oraz występów w audycji Płytowy Trybunał Dwójki*, do tego wysokiej klasy orkiestra... w której gra pewna skrzypaczka, którą miałem okazję poznać w innych okolicznościach przyrody.

Na miejscu dało się kupić ostatni wolny bilet na tzw. amfiteatr, do tego w dobrym miejscu - zatem wszystko ułożyło się jak najlepiej i na salę wszedłem z dużymi oczekiwaniami.

I nie zawiodłem się: piękna muzyka, bardzo dobre wykonanie i wspaniała akustyka - niezwykle urocze 2 godziny. Z tak nasyconą dźwiękiem kubaturą sali nie spotkałem się nigdzie indziej w Polsce (byłem w kilku filharmoniach) - był on [dźwięk] jakby zawieszony kilka metrów nad orkiestrą, skąd rozchodził się równomiernie we wszystkie strony świata... coś niesamowitego.

Gorąco polecam!

* wspaniała audycja - dla mnie najlepsza; w każdą sobotę (poza wakacjami) od 17 do 19stej. link do strony audycji: https://www.polskieradio.pl/8,dwojka/4805,kto-slucha-nie-bladzi-czyli-plytowy-trybunal-dwojki - tamże do odsłuchania archiwalne wydania;



generee
O mnie generee

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura