Łukasz Rzepiński Łukasz Rzepiński
432
BLOG

Prosty eksperyment ekonomiczny, weź udział

Łukasz Rzepiński Łukasz Rzepiński Gospodarka Obserwuj notkę 3

Święta, święta... 

A że w samolocie do Polski nie jest miło się nudzić to jako zabezpieczenie, które czasem leżakuje jedynie na półkach, nabywam książki. Wtedy czuję się bezpiecznie.

Jako wzorcowemu lemingowi, podatnemu na proste bodźce, rzuca mi się natychmiast oczy "laureat nagrody Nobla, światowy bestseller" - kupuję jasne... tak jak obietnice premiera Tuska :)

Książka Daniela Kahnemana "Thinking fast and slow", w Polsce wydana pod tytułem "Pułapki myślenia" tak mnie zadziwiła swoją ważkością że wyciągnąłem długopis i całkowicie ją zabazgrałem notatkami i podkreśleniami. Recenzję i najciekawsze wnioski opiszę. Ważne jednak jest to, że książka zawiera dziesiątki wyników większych i mniejszych eksperymentów ekonomicznych, których wyniki są zaskakujące i często sprzeczne z intuicją.

I oto pierwszy eksperyment, który powtarzam. Odpowiedz proszę na jedno proste pytanie co powinno zająć sekundy: http://www.ankieter.pl/wypelnij/ankiete/id/14310/wycena-serwisu-naczyn/

Wyjaśnienie: wieczorem.

(tak, już publikowałem tę notkę, ale ankiety zażądały płatności, którą teraz skutecznie uiściłem)

 

 

 

 

 

 

37 lat, pracuję jako specjalista w Oslo pisuję głównie o historii i ekonomii ostatnio o podrózach, mentalności Skandynawów i Chińczyków

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka