Copywriter Copywriter
85
BLOG

Słowniczek copywritera (wersja dla zgorzkniałych) – cz. 1

Copywriter Copywriter Rozmaitości Obserwuj notkę 0

[Uwaga: tekst ma charakter ironiczny. Niezalecany jest osobom z wrodzonym brakiem poczucia humoru.]

Copywriter

Człowiek, który na jednym oddechu, bez mrugnięcia okiem potrafi ci wmówić, że papierosy to coś, co jest absolutnie niezbędne dla prawidłowego rozwoju twojego niemowlęcia.

W przeciwnym razie jesteś wyrodną matką, którą powinny zająć się odpowiednie służby.

Bez grama wysiłku potrafi znaleźć milion argumentów, którymi przekona cię, że np. owoce i warzywa powodują raka i choroby serca.

I drugi milion, że jest dokładnie odwrotnie.

Tekst seo (precel)

Tak zwana literatura śmieciowa.

Tekstowy odpowiednik muzyki disco polo albo frytek smażonych na sto razy przepalonym oleju.

Artykuł naszpikowany obsesyjnie powtarzającymi się frazami. Tworzony dla robotów Google.

Strach pomyśleć, co sądzą biedne roboty o kondycji ludzkości po lekturze tego rodzaju arcydzieł.

Deadline

Ostateczny, nieodwołalny termin oddania tekstu.

Najczęściej jest to na przysłowiowe „wczoraj”. Co ciekawe, im krótszy deadline, tym dłuższe oczekiwanie na zapłatę za wykonaną pracę.

Freelancer

Człowiek, który robi to z wieloma agencjami równocześnie.

Zdarza się, że traktowany jest przez agencje jak tzw. jeleń albo baran. Nie posiada prawie żadnych praw, za to ma mnóstwo obowiązków (człowiek – orkiestra).

Czasami wydaje się mu, że jest sam sobie sterem, żeglarzem i okrętem.

Brief

Dwa zdania instrukcji, które copywriter-freelancer dostaje w mailu.

W wersji „full” jest to załącznik na 20 stron. Pół biedy, jeśli brief jest niezmienny przez cały czas trwania zlecenia.

Gorzej, jeśli w międzyczasie zmienia się tak zwana

Koncepcja

Bywa, że czasami jest to jedynie ulotny pomysł, zwyczajne widzimisię, mglista idea.

Koncepcja pełni rolę drogowskazu, dzięki któremu copywriter (przynajmniej teoretycznie) ma wiedzieć, jak dojść do celu.

1000 znaków ze spacją

Jednostka miary szybkości wklepywania tekstu do komputera.

W przypadku, gdy copywriterowi kończą się pomysły w połowie kolejnego tysiąca znaków, często stosuje się praktykę rozcieńczania tekstu, czyli dolewania tak zwanej

Wody

Co to jest woda?

Woda to związek chemiczny (nawiasem mówiąc, jeśli chodziliście kiedyś do placówki edukacyjnej podstawowego szczebla, czyli tzw. podstawówki, to z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością pamiętacie, że istniał przedmiot szkolny o cokolwiek dwuznacznej nazwie chemia), składający się z pierwiastków chemicznych takich jak tlen (niezbędny do oddychania, podtrzymujący proces spalania) oraz wodór (przy okazji ciekawostka – wodór stosowany jest do napędu samochodów).

Tak właśnie wygląda lanie wody.

Zobacz drugą część słownika >>>

Copywriter
O mnie Copywriter

Jestem autorem bloga dla kreatywnych: MaciejWojtas.pl oraz bloga o komponowaniu muzyki MaciejWojtas.com

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości