paczula paczula
1238
BLOG

Kto wydał rozkaz strzelania do demonstrantów?

paczula paczula Polityka Obserwuj notkę 58

 

Mężczyzna krzyczący "Co robicie, tam są,  ku..a, dzieci" jest być może ojcem tego chłopca:

 

 

 Z relcji Łażącego Łazarza*, naczelnego portalu nowyEkran.pl wynika, że:

"Konrad szedł na Marszu Niepodległości razem z grupami rekonstrukcyjnymi razem z innymi dziećmi i pod opieką dorosłych na czele marszu. W wyniku prowokacji Policja atakując w sposób agresywny oddzieliła grupy rekonstrukcyjne o reszty marszu (czoła marszu) jednocześnie oddzielając dorosłych od dzieci."

Dalej ŁŁ wyjaśnia:

"Szedłem wtedy trochę z tyłu prowadząc transmisję on-line i w skutek ataku niezidentyfikowanych osób zniszczono mi sprzęt. Wycofałem się więc z Marszu z zamiarem zaniesienia tego co zostało z laptopa do Redakcji Nowego Ekranu. Gdy opuściłem tłum znalazłem przestraszonego i zapłakanego Konrada. Zarówno z bólu, ze strachu jak i od gazu. Strasznie się niepokoił co tatą i innymi dziećmi. Gdy szliśmy ulicą Widok w kierunku Nowego Światu opowiadał mi o pobiciu przez policję. Cały czas próbowałem sie skontaktowac z jego ojcem by powiedzieć, że Konrad jest koło mnie i bezpiecznie, oraz opowiedzieć co sie stało. Niestety pod tą stacją bazową w okolicy wydarzeń nie mozna było nawiązać żadnego połączenia. Wpadłem na pomysł by nagrać krótki film i próbować go przesłać ojcu chłopca MMSem. Gdy weszliśmy na ul. Bracką Konrad sie na tyle uspokoił, że mógł mówić. Nagrałem materiał. Było to może 5 - 7 minut po tych wydarzeniach. Niestety wciąż nie mogłem się skontaktować z ojcem chłopca, sygnał informowałm o zajętości sieci. Otworzyły sie za to mozliwości dodzwonienia sie do osób spoza Marszu, m.in. dzwoniłem do żony, że wszystko ze mną ok. Wtedy uznałem, że materiał jest na tyle ważny dla opinii publicznej, że trzeba go opublikować. Przesłałem więc materiał MMSem do Małgorzaty Dudek z prośbą o umieszczenie na YouTube. Z telefonu komórkowego wynika, że materiał został nagrany i wysłany 11.11.2012 o godzinie 16.10.

Uważam, że misją każdego dziennikarza i blogera jest nagłaśniać wszelkie sytuacje związane z opresyjnością państwa w stosunku do niewinnych osób. Chociażby po to, by takie sytuacje się nie powtórzyły."

 

Zgadzam się z Łażącym Łazarzem. Jeżeli ktoś nie rozumie, jak haniebne było zachowanie policji niech postawi się w roli ojca rozdzielonego z synem, widzącego szarżującą policję z wymierzoną w demonstrantów bronią.  Ja bym umarła. Albo - nie licząc się z konsekwencjami - własnym ciałem usiłowała nie dopuścić do ataku. Nie wiem, w takich chwilach się nie myśli.

 

Od myślenia nic nie zwalnia dowodzących akcją. Policja ma stać na straży prawa, jakie prawo zezwala na stosowanie prowokacji, rozdzielanie rodzin i strzelanie do uczestników legalnej demonstracji?

Dlaczego policja nawoływała do rozejścia się, nie wskazując jednocześnie drogi rozejścia?

Kto w takiej sytuacji wydał rozkaz strzelania do demonstrantów?

Było o krok od masakry.

 

 

 

W załączeniu:

Moja relacja z Marszu (zdjęcia)

Relacja filmowa portalu Prokapitalizm.pl

--

*)  sprawa jest zbyt poważna, wszelkie spory międzyportalowe proszę odłożyć na bok.

paczula
O mnie paczula

Tego w telewizji nie pokazali... ==================================================== "Ani najmądrzejsza konstytucja, ani najmędrsze nawet prawa nie zabezpieczą ludzkiej wolności i prawa, jeśli obyczaje ulegną powszechnej deprawacji" - Samuel Adams, jeden z założycieli Stanów Zjednoczonych. ==================================================== "Przyszłość będzie o Tobie pamiętać i Polacy o Tobie nie zapomną. Zostaniesz zapamiętany – jako wróg wolności." - J.M.Rymkiewicz do A.Michnika

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka