„ Lot nad kukułczym gniazdem”
13 czerwiec 1611 r.
Pomimo wielu szturmów, podkopów i zasadzek, Smoleńsk bronił się nadal. Jednak długie oblężenie sprawiło, że twierdza była już na wyczerpaniu. Zaczęły kończyć się nie tylko zapasy żywności, ale także zapasy amunicji. Pod koniec z całego garnizonu przy życiu pozostało tylko kilkuset żołnierzy i mieszczan. Także po polskiej stronie, mimo lepszych warunków zaopatrzeniowych, wielu żołnierzy chorowało i umierało. Choroba nie ominęła też dowódcy Jana Potockiego, który w końcu zmarł, a jego miejsce zajął Jakub Potocki.
Wojska polskie, licząc na zmęczenie obrońców, spróbowały kolejnego szturmu 2 czerwca 1611 roku. Atak przeprowadzono z zaskoczenia, pod osłoną nocy. Piechota niepostrzeżenie podeszła pod mury i ustawiła drabiny, natomiast z drugiej strony zrobiono wyłomy w słabych częściach muru wskazanych przez jednego z mieszkańców. Obrońcy i tym razem zdołali odeprzeć atak.
W nocy z 12 na 13 czerwca wojska królewskie ruszyły do ostatniego szturmu. Kawaler maltański Bartłomiej Nowodworski włożył minę w kanał odprowadzający z twierdzy nieczystości, niszcząc znaczną część murów. Za pomocą min wysadzono niektóre baszty, a twierdzę ogarnął pożar. Szturmujące Smoleńsk wojsko wpadło na ulice miasta. Miasto posiadające 38 baszt wysokich na 21 metrów, z których 9 znajdowało się nad bramami skapitulowało. Najdłużej broniła się położona przy Dnieprze baszta Frołowska wysoka na 31 metrów, jej załoga poddała się wieczorem 13 czerwca.
Po 20 miesiącach i 11 dniach oblężenia utracony przed 97 laty (w 1514 roku) Smoleńsk wrócił do Wielkiego Księstwa Litewskiego.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Obl%C4%99%C5%BCenie_Smole%C5%84ska_1609-1611
13 czerwiec 2012 r.
Po 2 latach 2 miesiącach i 3 dniach odsłaniamy „Kłamstwo smoleńskie”.
GNB „13 czerwiec 1611”
I. Zdarzenie lotnicze - Smoleńsk 10 kwiecień 2010 roku
W dniu 10 kwietnia 2010 roku w godzinach porannych (wedlug wersji oficjalnej start nastąpił o godzinie 07:27) z lotniska Okęcie w Warszawie wystartował samolot Tu-154M o numerze bocznym 101, którym to polska delegacja na czele której stał Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej śp. Lech Kaczyński udawała się na obchody rocznicowe do Katynia. Lotniskiem docelowym miało być lotnisko pólnocne w Smoleńsku Sewiernyj / Rosja.
Krótko po godzinie 9-ej rosyjskie agencje podały, że polski samolot Tu-154M o numerze bocznym 101 podchodzac do lądowania na lotnisku północnym Smolensk-Sewiernyj w gestej mgle uległ katastrofie, w ktorej poniesśi śmierć wszyscy pasażerowie znajdujący się na jego pokładzie.
1. W dniu 12 stycznia 2011 Międzynarodowy Komitet Lotniczy Komisja Badań Wypadków Lotniczych (dalej MAK) przedstawił raport koncowy z badań zdarzenia lotniczego:
Rodzaj zdarzenia lotniczego: Katastrofa
Typ samolotu samolot: Tu-154M
Państwowy rejestracyjny: znak rozpoznawczy nr 101
Właściciel: Rzeczpospolita Polska
Uzytkownik: Ministerstwo Obrony Narodowej Rzeczpospolitej Polskiej
Miejsce zdarzenia: pomiędzy BPRM a progiem WPP 26 lotniska Smoleńsk „Północny”
Współrzędne: N54°49.450' i E 32°03.041'
Data i czas: 10.04.2010, 06:41 UTC; 10:41 czasu miejscowego
W raporcie stwierdza sie, ze:
„Na podstawie Zarządzenia Prezydenta Federacji Rosyjskiej Nr 225-rp z 10 kwietnia 2010 została utworzona Komisja Państwowa do spraw wyjaśnienia przyczyn katastrofy samolotu Tu-154M (dalej Komisja Państwowa). Przewodniczącym komisji został wyznaczony Premier Rządu Federacji Rosyjskiej.”
oraz
„Rozporządzeniem Przewodniczącego MAK Nr 8-498/r. z 13 kwietnia 2010 roku, w celu przeprowadzenia badań technicznych, w porozumieniu z Ministerstwem Obrony Narodowej Rzeczpospolitej Polskiej utworzono Komisję .."
Na wstępie raportu w dziale „Ustalenia ogólne” (str. 12 i 13 wersja polskojęzyczna) komisja rosyjska MAK stwierdza:
(..) „10 kwietnia 2010 roku o 10.41 czasu lokalnego (tutaj i dalej, jeśli nie wskazano inaczej, podany czas jest czasem lokalnym, uniwersalny czas światowy (UTS) opóźniony jest o 4 godziny), w dzień, w procesie podejścia do drogi startowej WPP 26 lotniska Smoleńsk „Północny” i zniżenia poniżej ustalonej minimalnej bezpiecznej wysokości (100 m), w warunkach meteorologicznych poniżej ustalonego minimum lotniska, statku powietrznego i dowódcy, uległ katastrofie samolot Tu-154M numer boczny (b/n) 101, lotnictwa państwowego Rzeczpospolitej Polskiej (36 specjalny pułk lotnictwa transportowego Sił Powietrznych Rzeczpospolitej Polskiej, dalej specjalny pułk lotniczy), wykonujący nieregularny międzynarodowy rejs PLF 101 z pasaŜerami po trasie Warszawa (EPWA) – Smoleńsk „Północny” (XUBS).”
2. W odpowiedzi na raport MAK w styczniu 2011 Rzeczpospolita Polska przedstawiła swoje uwagi do raportu końcowego MAK, a następnie w lipcu 2011 Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLP) przedstawiła „Raport Koncowy z badania zdarzenia lotniczego nr 192/2010/11 samolotu Tu-154M nr 101 zaistaniałego dnia 10 kwietnia 2010 r. w rejonie lotniska Smoleńsk Północny”
W punkcie „Informacje Ogóle” (str. 11) raportu końcowego KBWPL stwierdza, iż:
Zdarzenie: wypadek
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Tu-154M
Znak rozpoznawczy statku powietrznego: PLF 101
Dowódca statku powietrznego: pilot wojskowy
Dysponent lotu: kancelatia Przezydent Rrzeczpospolitej Polskiej
Użytkownik statku powietrznego: 36 Secjalny Pułk Lotnictwa Traansportowego
Miejsce zdarzenia: rejon lotniska Smoleńsk Północny
Data i czas zdarzenia: 10.04.2010 r. godz. 06:41:07,5 UTC
Stopień uszkodzenia statku powietrznego: zniszczony
Obrażenia załogi i osób przebywających
na pokładzie statku powietrznego: ze skutkiem śmiertelnym
Następnie w punkcie „Streszczenie”stwierdza, że:
1. (..) „W dniu 10.04.2010 r. podczas wykonywania podejścia do lądowania na lotnisku SMOLEŃSK PÓŁNOCNY samolot Tu-154M nr 101 uległ wypadkowi, w wyniku którego śmierć poniosła załoga samolotu i pasażerowie.” oraz
2. Badanie wypadku lotniczego przeprowadziła Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Panstwowego powołana decyzja Ministra Obrony Narodowej (wowczas Bogdyn Klich), powołaną na podstawie art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo Lotnicze. W składzie komisji, której przewodniczył ówczesny Minister Spraw Wewnętrzych i Administracji Jerzy Miller, znalazły sie 34 osoby.
Uwaga: W tym miejscu należy zaznaczyc i podkreślić, że w składzie komisji byli sami obywatele polscy - wojskowi oraz osoby cywilne nawet z tytułami naukowymi.
We wnioskach końcowych „Przyczyna wypadku” (str. 318 punkt 3.2.1) Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego stwierdza, że:
„ Przyczyną wypadku było zejście poniżej minimalnej wysokości zniżania, przy nadmiernej prędkości opadania, w warunkach atmosferycznych uniemożliwiających
wzrokowy kontakt z ziemią i spóźnione rozpoczęcie procedury odejścia na drugi krąg.
Doprowadziło to do zderzenia z przeszkodą terenową, oderwania fragmentu lewego skrzydła wraz z lotką, a w konsekwencji do utraty sterowności samolotu i zderzenia z ziemią. „
II. Raport Końcowy GNB
Haniebny raport komisji Millera spowodował, że zawiązała się grupa blogierów „GNB 13 czerwiec 1611”, której prace i kierunek wytyczał swymi analizami blogier Free Your Mind (FYM) wokół którego zebrała się grupa Niezłomnych Blogierów Agentów Wolnej Polski (NBAWP).
Materiałem badawczym byly:
a) analizy i ustalenia blogiera FYM i grupy NBAWP,
oraz dostępne w internecie
b) nagrania wideo,
c) zdjęcia,
d) wypowiedzi osób będących w dniu 10 kwietnia 2010 roku w Smoleńsku (na płycie lotniska, w jego okolicach oraz w Katyniu).
Cel badań:
Wykazanie i w miare możliwosci przedstawienie niezbitych dowodów na to, ze cześci samolotowe z leśnej polanki pod Sewiernym nie są szczątkami samolotu Tu-154M o numerze bocznym 101, który 10 kwietnia 2010 roku wystartował z lotniska Okęcie w Warszawie.
Zadanie - rozwiązanie dwóch równań z pięcioma niewiadomymi:
2M = 1M (S) - 1M (?)
gdzie:
2M – dwa miejsca,
1M (S) – polanka leśna przed progiem pasa lotniska pólnocnego w Smoleńsku Sewiernyj; miejsce inscenizacji upadku samolotu („maskirowka”)
1M (?) – miejsce ladowania samolotu Tu-154M 101 lub Tu154M 101 i jeszcze jednego samolotu,
oraz
1M (S) = sw752 + jf215 + k123
gdzie:
1M (S) – polanka leśna przed progiem pasa lotniska pólnocnego w Smoleńsku Sewiernyj; miejsce inscenizacji upadku samolotu („maskirowka”)
sw752 – nagranie Sławomira Wiśniewskiego,
jf215 – nagranie Igora Fomina,
k123 – nagranie tzw. Koli.
Wynik badań:
1. Części widoczne na nagraniu sw752 (nagranie Sławomira Wisniewskiego), na nagraniach if215 (Igora Fomina) i k123 (zwane nagraniem Koli) oraz na zdjeciach wykonanych w dniu 10 i 11 kwietnia 2010 ...
2. ...
3. ...
III.
IV.
V. ” Kłamstwo Smoleńsk – DNA zbrodni ”
“ The Smolensk lie – DNA of a crime ”
“ Die Lüge von Smolensk – DAN des Verbrechens”
cdn.
GNB "13 czerwiec 1611”
b.N – bartłomiej.Nowodworski
f.D – franek.Dolas
d.eW – doktor.eugeniuszW
p.b – polski.bocian
... – ....
PS.
„Czerwona Strona Księżyca“ – autor Free Your Mind
http://publikacje.ijuz.pl/Free_Your_Mind-Czerwona-strona-Ksiezyca.pdf