Witold Jurasz Witold Jurasz
429
BLOG

O polsko - polskim kompromisie oraz o tym, za co dziękuję moim Czytelnikom.

Witold Jurasz Witold Jurasz Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

Szanowni Państwo,

informuję o inauguracji działalności Ośrodka Analiz Strategicznych (www.oaspl.org).

OAS jest prywatnym, niezależnym oraz ponadpartyjnym ośrodkiem analitycznym, zajmującym się polityką zagraniczną oraz wybranymi aspektami życia gospodarczego Rzeczypospolitej Polskiej. Więcej na temat OAS możecie Państwo przeczytać na stronie ośrodka.

Naszą działalność rozpoczynamy tekstem Krzysztof Rak pt. "Czas na polsko - polski kompromis" http://oaspl.org/2015/06/01/czas-na-polsko-polski-kompromis/ Analiza Krzysztofa Raka była gotowa jeszcze przed wyborami prezydenckimi. Zdecydowaliśmy, żeby nie publikować jej jednak w trakcie kampanii wyborczej, gdyż mogłaby ona zostać odebrana jako wyraz wsparcia dla jednego z kandydatów. Nasz think-tank tymczasem zbudowaliśmy łącząc ludzi o różnych poglądach, którzy różnie też głosowali w czasie ostatnich wyborów i chociażby z tej racji wstrzymaliśmy się z publikacją tekstu, którego lekturę dzisiaj Państwu polecam. Tekst Krysztofa Raka to w istocie nasz tekst programowy. Kto wie, czy uda nam się napisać coś ważniejszego. Szczerze zachęcam do lektury!

Inauguracja działalności OAS zmienia charakter bloga, który prowadziłem przez 2 lata tutaj w ramach salonu24. Większość moich tekstów nt. polityki międzynarodowej będę teraz zamieszczał na stronie OAS. Byłoby nieucziwością, gdybym te same teksty wklejał na blog na salon24. W ramach s24 będę więc jedynie informował o tym, gdy na stronie OAS publikowane będą nowe teksty - zarówno moje, jak i moich współpracowników. Nie żegnam się więc, a jedynie informuję o pewnej zmianie formuły mojej aktywności publicystycznej. Równocześnie jednak, jak Państwo już na pewno zauważyli, na blogu coraz częściej piszę o tematach wykraczających poza zakres polityki zagranicznej. Zapraszam do śledzenia tych wpisów. Jak wspomniałem - nie żegnam się.

W tym miejscu chciałbym podziękować Czytelnikom mojego bloga. Zacząłem prowadzić go z poczucia beznadziei. Oto bowiem właśnie wówczas, gdy nauczyłem się czym jest profesjonalna dyplomacja zostałem zmuszony, aby z niej odejść. Okazało się, że jak wielu przede mną i wielu po mnie byłem niezbyt mądry sądząc, że ponad 20 lat po PRL płaci mi się za pisanie w szyfrogramach tego, co widzę, a nie tego, co powinienem widzieć. A powieninem był widzieć sukcesy i głęboką mądrość naszych działań i wyrażać dla nich entuzjazm. Niestety nie widziałem ani sukcesów ani owej mądrości, a entuzjazmu na zawołanie wyrażać nie umiałem i nie chciałem, za co w efekcie zapłaciłem rokiem bezrobocia. Jak wielu przede mną i wielu po mnie. Jak wielu dyplomatów, analityków, oficerów. W gruncie rzeczy w naszych polskich realiach nihil novi.

Minał jakiś czas - znalazalem pracę w biznesie. W międzyczasie zacząłem pisać. Na początku do szuflady - potem dla garstki przyjaciół. Z czasem dla coraz większego grona ludzi, których - jak się przekonałem - nie interesuje narracja, że jesteśmy "silni, zwarci i gotowi", ale którzy chcą też rzeczowej i merytorycznej rozmowy o Polsce. Nie byłoby tego wszystkiego bez tych, którzy uznali, że warto mnie czytać, ale też i bez wielu życzliwych mi kolegów, którzy polecali moje teksty - bez nich nie trafiłbym do większego grona odbiorców. Dziękuję!

Wiem, że niektórzy Czytelnicy mieli do mnie żal, że za rzadko brałem udział w dyskusjach, które wywiązywały się pod moimi tekstami. Przepraszam i proszę zarazem o zrozumienie - trudno znaleźć czas na pisanie swoich tekstów, czytanie analiz, zarabiabnie na rodzinę, życie prywatne i jeszcze branie udziału w dyskusjach zarówno na facebooku, jak i w ramach salonu24.

Dzisiaj - dzięki kontaktom nawiązanym w trakcie prowadzenia bloga - zebrałem ludzi, z którymi powołałem do życia Ośrodek Analiz Strategicznych. W OAS będziemy pisać tak, jak ja pisalem na blogu. Na temat, bez unikania tudnych tematów, krytycznie, ale zarazem spokojnie. Znajdziecie autorów, którzy łączą praktyczne doświadczenie z chęcią zmieniania Polski na lepsze. Znajdziecie ludzi z lewa, prawa i z centrum. Ludzi różnych, ale zgodnych co do podstawowych interesów RP.

Już teraz na stronie OAS znajdziecie Państwo trzy analizy - co tydzień będa ukazywały się dwie kolejne (a poza tym również krótkie komentarze ad hoc).

Zapraszam jeszcze raz do odwiedzania strony OAS  www.oaspl.org oraz profili OAS

na twitterze https://mobile.twitter.com/oaspl?p=i

oraz

na facebooku  https://www.facebook.com/pages/O%C5%9Brodek-Analiz-Strategicznych/459781017519878?pnref=lhc

Jeśli uznacie Państwo, że piszemy o rzeczach ważnych - będę wdzięczny za rekomendowanie naszych tekstów Waszym Przyjaciołom i Znajomym.

Do zobaczenia na s24.

 

Zwolennik realpolitik, rozumianego nie jako kapitulanctwo, a jako coś pomiędzy romantyzmem nieliczącym się z realiami, a cynizmem ubierającym się w szaty pozytywizmu. W blogu będę pisał głównie, aczkolwiek nie wyłącznie, o polityce zagranicznej. Z przyjemnością powitam ew. komentarze, również te krytyczne, ale będę zobowiązany za merytoryczną dyskusję - choćby i zażartą, byleby w granicach dobrego smaku.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości