Niegdysiejszy Blondyn Niegdysiejszy Blondyn
547
BLOG

Skąd Donald ma Tolę? Przeinaczenie śledcze.

Niegdysiejszy Blondyn Niegdysiejszy Blondyn Kultura Obserwuj notkę 3

Wielu bardzo cierpliwym ludziom
zawdzięczamy wiedzę o tym, że Donald ma Tolę.
Ale czy ktokolwiek zastanawiał się, skąd Donald ma Tolę?
Na pewien ślad naprowadziła mnie
wspaniała piosenka Starszych Panów:

a to, jej dziennikarsko śledcze przeinaczenie:

Anto-
Nina, którą w skrócie Tolą zwą.
Anto-
Nina wlała gorycz w duszę mą.
Prosiłem ją: ”Tolu, ty mi szczęście stwórz”.
Nosiłem jej róż,
u drzwi jej stałem do zórz.

A ta Tola
wolała jednak Donka,
złotego Peru słonka,
kumpla Bronka.
Mądra Jola
radziła Toli: „Hola,
to nie dla ciebie dola,
los głupola.
Wręcz zła wola
dotyka i kibola,
co patrzy na futbola,
słysząc won!

A ta Tola,
a ta Tola
nie słuchała,
powtarzała
Tylko Don”,
Tylko Don”,
A ta Tola,
a ta Tola
nie słuchała,
powtarzała
Tylko Don”,
Tylko Don”.

Nim rok
minął, już na Tolę cios ten spadł.
Nim rok
minął, Donek splunął na nasz świat.
Nim rok
minął, ja suszyłem łez jej ślad
i ciała jej kwiat
kultywowałem ja rad.

A ta Tola
wspomina jednak Donka,
złotego Peru słonka
kumpla Bronka.
Dobra wola
nie starcza
”, mawia Jola,
dotrzymać trzeba pola,
jeśliś skora.
Czy twa wola
dotyka i kibola,
co patrzy na futbola,
słysząc won?

A ta Tola,
a ta Tola
nie słuchała,
powtarzała
Tylko Don”,
Tylko Don
A ta Tola,
a ta Tola
nie słuchała,
powtarzała
Tylko Don”,
Tylko Don”.


całokształt oryginału: Kabaret Starszych Panów całokształt przeinaczenia: OB-CIACH
słowa oryginału: Jeremi Przybora słowa przeinaczenia: Niegdysiejszy Blondyn
muzyka oryginału: Jerzy Wasowski muzyka przeinaczenia: Jerzy Wasowski
wykonanie oryginału: Bronisław Pawlik wykonanie przeinaczenia:???

Czy jesteś już mężem zaufania?
Czy już coś zrobiłeś dla OB-CIACHU?

Błędne założenia sprawiają, że wnioski są nic nie warte. Kłamstwo, bardzo sprawnie potrafi udawać prawdę. No i mamy lodową górę nieporozumień. Góra lodowa ozdobiona jest emocjami, które utrudniają logice i kulturze wydostać się na powierzchnię. A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż uczciwi Polacy Jarosława mają!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura