Freak fight
z jednej strony "nielot" - bloger quwerty - jedyne osiągnięcia w lataniu to latanie jego bardzo prostego modelu samolotu z listewek i tekturki
( i jeszcze w układzie kaczka..dobrze to latało , zadziwiająco dobrze))
z drugie strony pilot
bloger salonu 24 Jarosław Klimentowski
Ta dysputa:
- Czy samolot Tu-154 gdy zmniejsza się ciąg silników ma tendencję do opadania na nos czy podnoszenia tegoż ?
Pilot Jarosław Klimentowski twierdził , że zmniejszenie obrotów powoduje raczej tendencję do podnoszenia dzioba i kwestionował moją opinie.
Oczywiście że większośc czytelników notek na Salonie 24 przyzna rację pilotowi !
a jak jest w rzeczywistości ?
Otóż zmniejszenie obrotów silnika na ścieżce skutkuje pochyleniem samolotu „na nos” co musi być kompensowane stosowną zmianą wychylenia steru wysokości.
На самолете Tу-154 следует учитывать его особенность — сильное влияние режима работы двигателей на продольную балансировку. Уменьшение режима работы двигателей приводит к появлению пикирующего момента и искривлению траектории полета вниз, что следует своевременно корректировать колонкой штурвала и спомощью МЭТ (триммера) на kабрирование.
Należy uwzględniać specyfikę Tu-154 - silny wpływ trybu pracy silnika na wyważenie wzdłużne.
Zmniejszenie trybu pracy silników prowadzi do pojawienia się momentu nurkowania i krzywizny toru lotu w dół, co należy w odpowiednim czasie skorygować za pomocą kolumny sterowej i za pomocą MET (trymera) do pochylania.
**
I jeszcze
Popis krętactwa i nie rozumienia prostej fizyki newtonowskiej przez pilota Jarosława Klimentowskiego:
a to był błąd w Wikipedii wkrótce potem usunięty
gdyż typowe przeciażenia działajace na ciało człowieka przy schodzeniu po schodach to zakres 1,2 - 1,4g
postać profesora Artymowicza przywołana jest tu nie bez Kozery
Dodatek 2
internauta o nicku dystans4 jasno się wyraził,
że wszelkie podważanie raportu MAK ma charakter oszczerstw wobec Rosjan !!
dystans4 Re: Brak wiedzy z fizyki a katastrofa 03.05.11, 10:47
Jechałeś kiedy z szybkością ponad 200 km/h po równej drodze? Widziałeś skutki katastrof powstałych przy takiej szybkości? *)
Gdyby lądowali na bagnie, to może cud by się wydarzył i gładko by wyhamowali, ale nie w lesie pełnym drzew. I wszyscy to wiedzą i najgorsze są tu nie błędy w rozumieniu mechanizmu katastrofy, a usilne i podłe próby odwracania uwagi od tego, co naprawdę do niej doprowadziło - skandalicznej decyzji o lądowaniu.
Kilka tygodni po katastrofie w Radio Józef była audycja z założoną tezą o zamachu dokonanym przy użyciu broni elektromagnetycznej.
Jak już, to tam szukać półgłówków z zakresu podstaw fizyki, a naprawdę - głoszących kłamstwa i oszczerstwa pod adresem rządu i Rosjan
koniec cytatu