quwerty quwerty
169
BLOG

Jak nielot pilota w dyspucie o aerodynamice Tu-154 pokonał; fizyka -Smoleńsk.

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 1

Freak fight

z jednej strony "nielot" - bloger  quwerty - jedyne  osiągnięcia w lataniu to latanie jego  bardzo prostego modelu samolotu z listewek i tekturki

( i jeszcze   w układzie kaczka..dobrze to latało , zadziwiająco dobrze))

z drugie strony pilot

bloger salonu   24  Jarosław Klimentowski


Ta dysputa:


 - Czy  samolot  Tu-154  gdy zmniejsza się ciąg silników  ma tendencję do  opadania  na nos  czy podnoszenia tegoż  ?

image

Pilot Jarosław Klimentowski  twierdził , że zmniejszenie obrotów powoduje  raczej tendencję  do podnoszenia dzioba i kwestionował moją opinie.

Oczywiście  że większośc  czytelników  notek na Salonie 24 przyzna rację pilotowi !



a jak jest w rzeczywistości ?



Otóż  zmniejszenie  obrotów  silnika na  ścieżce  skutkuje  pochyleniem samolotu „na  nos”   co musi  być kompensowane  stosowną zmianą wychylenia  steru  wysokości.

image


На самолете  Tу-154 следует учитывать его особенность — сильное влияние режима работы двигателей на продольную балансировку. Уменьшение режима работы двигателей приводит к появлению пикирующего момента и искривлению траектории полета вниз, что следует своевременно корректировать колонкой штурвала и спомощью МЭТ (триммера) на  kабрирование.

Należy uwzględniać specyfikę  Tu-154 - silny wpływ trybu pracy silnika na wyważenie wzdłużne.

Zmniejszenie trybu pracy silników prowadzi do pojawienia się momentu nurkowania i krzywizny toru lotu w dół, co należy w odpowiednim czasie skorygować za pomocą kolumny sterowej i za pomocą MET (trymera) do pochylania.

**


I jeszcze

Popis krętactwa i  nie rozumienia prostej fizyki newtonowskiej przez  pilota Jarosława Klimentowskiego:

image

image


image

a to był błąd w Wikipedii wkrótce potem usunięty

gdyż typowe  przeciażenia działajace na ciało człowieka  przy schodzeniu po schodach to  zakres 1,2 - 1,4g

postać profesora Artymowicza przywołana jest tu nie bez Kozery




Dodatek 2

internauta  o nicku dystans4  jasno się wyraził,

że wszelkie podważanie raportu MAK  ma charakter oszczerstw  wobec Rosjan !!

dystans4 Re: Brak wiedzy z fizyki a katastrofa 03.05.11, 10:47
Jechałeś kiedy z szybkością ponad 200 km/h po równej drodze? Widziałeś skutki katastrof powstałych przy takiej szybkości? *)
Gdyby lądowali na bagnie, to może cud by się wydarzył i gładko by wyhamowali, ale nie w lesie pełnym drzew. I wszyscy to wiedzą i najgorsze są tu nie błędy w rozumieniu mechanizmu katastrofy, a usilne i podłe próby odwracania uwagi od tego, co naprawdę do niej doprowadziło - skandalicznej decyzji o lądowaniu.

Kilka tygodni po katastrofie w Radio Józef była audycja z założoną tezą o zamachu dokonanym przy użyciu broni elektromagnetycznej.

Jak już, to tam szukać półgłówków z zakresu podstaw fizyki, a naprawdę -  głoszących kłamstwa i oszczerstwa pod adresem rządu  i Rosjan

koniec cytatu

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka