nolas nolas
163
BLOG

Uwaga! Wypływają dane osobowe ze stron ZUS!

nolas nolas Społeczeństwo Obserwuj notkę 2

Kolejny raz potwierdza się fakt procederu sprzedaży danych osobowych przez firmę Google, które wcześniej wypływają ze stron ZUS. 

Poniżej aktualny, potwierdzony  przykład. 

Dwa lata temu na polskim rynku zaczęły bardzo ekspansywnie działać firmy zajmujące się energią odnawialną. Szczególnie aktywnie, wręcz agresywnie działają firmy montujące panele fotowoltaiczne. 

Z analizy rynku wynika, że w Polsce działa ponad 2000 firm "fotowoltaicznych", których przedstawiciele nie przebierają w środkach, aby pozyskać potencjalnego klienta. Oczywiście cały ten biznes opiera się w głównej mierze na państwowych dopłatach i dzięki tym dopłatom firmy zajmujące się tym biznesem uzyskują kosmiczne dochody. Rocznie w Polsce ta branża generuje zyski w wysokości ponad 5 miliardów złotych. 

Wiadomo, że przy tak znacznych dochodach istnieje potężna konkurencja. Właśnie z tego powodu wiele podmiotów na tym intratnym rynku decyduje się na poniesienie potężnych kosztów związanych z uzyskaniem dostępu do bazy danych osobowych między innymi firmy Google, która to firma w nieznany mi sposób uzyskała dane osobowe i numer telefonu ze stron ZUS. 

Aby przekonać się jak szybko wypłyną Państwa dane osobowe ze strony ZUS czy potem firmy Google, ale też z innych firm bazujących na gromadzeniu danych osobowych wystarczy zalogować się choćby na stronie ZUS. ZUS informuje na stronie, że jeśli poda się dane kontaktowe i numer telefonu wówczas pracownik skontaktuje się z daną osobą . Ja uczyniłem to podając kompletnie fałszywe imię i nazwisko, jedynie numer telefonu pozostawiłem prawdziwy.  W wielu wypadkach nie trzeba zastrzegać sobie możliwości udostępniania danych ponieważ w czasie  rejestracji same firmy udostępniają formułkę, że dane osobowe będą wykorzystane jedynie w celach wewnętrznych lub do kontaktu z osobą zarejestrowaną. Na stronie ZUS nie było takiej informacji. 

Tak więc zarejestrowałem się i czekałem kiedy te fałszywe dane wypłyną w postaci telefonu od ZUS lub jakiegoś przedstawiciela handlowego. Na telefon z ZUS nie doczekałem się za to...po 18 dniach odebrałem telefon od przedstawiciela firmy SUNDAY POLSKA - Fotowoltaika dla domu, firmy i rolnika. Młody człowiek po drugiej stronie słuchawki przedstawił się oraz rozpoczął prezentację oferty. Na moje pytanie skąd posiada moje fałszywe dane osobowe oraz prawdziwy numer telefonu na początku stwierdził, że z internetu. Dopiero po mojej informacji, iż te dane są całkowicie fałszywe i udostępnione tylko na stronie ZUS,  poinformował mnie, że owe dane jego firma otrzymała od firmy Google. 

Ostrzegam zatem, jeśli chcecie się zarejestrować na jakimkolwiek portalu w tym na stronie kontaktowej ZUS to nawet jeśli napiszecie wyraźne zastrzeżenie o ochronie Waszych danych osobowych to i tak po pewnym czasie usłyszycie telefon, a w telefonie głos przedstawiciela najprawdopodobniej firmy "fotowoltaicznej" tylko co na to wszystko Prezes ZUS Gertruda Uścińska oraz Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych Jan Nowak? 

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-jak-wyglada-kontrola-zgodnosci-z-rodo-i-co-grozi-za-jego-naruszenie

nolas
O mnie nolas

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych - Politologia, Dziennikarstwo. Studia podyplomowe Uniwersytet Ekonomiczny.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo