Konrad Bałazy Konrad Bałazy
365
BLOG

Greenpeace czy Greenpic

Konrad Bałazy Konrad Bałazy Polityka Obserwuj notkę 5

Wczoraj znów odezwał się Greenpeace. Paru szaleńców wdrapało się na komin elektrowni węglowej w Bogatyni. Ich główne przesłanie to węgiel zabija. No straszne ! Węgiel a raczej wytwory spalania węgla są szkodliwe to fakt z którym nie będe tu dyskutował ale będe dyskutował ze słowami protestujących, według tych państwa spalanie węgla powoduje w Polsce 2 tysiące zgonów rocznie. Tak?? No to prosze mi wskazać jakiekolwiek dowody, dane, badania potwierdzające tą śmiałą teze. Obawiam się że nie zobacze takowych bo nie istnieją. Po za tym protestujący wybrali sobie dość specyficznie miejsce, jedną z najlepszych i najnowocześniejszych elektrowni w Polsce spełniająca wszystkie normy UE.

Co ja myśle o tej akcji i o greenpeace?

Po pierwsze greenpeace dla mnie jest organizacją zależną od cebtrali w USA, dlaczego, otóż pewnie pamiętają Państwo wyciek ropy na platformie wiertniczej w zatoce meksykańskiej? Gdzie był polski greenpeace i wgl światowy greenpeace? Milczał, a milczał dlatego że miał w tym swój biznes. Właścicielem platformy było BP, zaraz czy czasem BP rok przed tą katastrofą nie dostało nagrody od Greenpeace za swój wkład w ekologie. No tak a tu o ironio taki wypadek ale cóż bywa.

Po drugie greenpeace dla mnie stał się typowo organizacją zbierająca kase od ludzi. Nie wiem jak sytuacja wygląda w innych miastach ale, na przykład w Krakowie nie da się przejść przez Planty czy Stare Miasto nie zostając zaczepionym, a przynajmniej nie zauważyć zbieraczy greenpeacu. Propnują wsparcie ekologi ich inicjatyw itd. oczywiście wsparcie finnasowe. Dla mnie to dośc żałosne ale każdy orze jak może.

Po trzecie wczorajsza akcja ma związek z promowaniem nowych dyrektyw i wymysłów UE. Polska, która dotychczas czerpie około 3 procent swojej energi ma nagle do 2020 roku produkować około 15- 20 % zielonej energi i zamykać elektrownie węglowe. Co do budowania elektrowni wykorzystującej żródła odnawialne OK ale wolno je wprowadzajmy i kalkulujmy. Ekonomia głupczee. Pytam się dlaczego mamy rezygnować z naszego czarnego złota. W imie tego że UE przyjeła sobie jedyną właściwą koncepcje Global Warming.

Jest kilkanaście róznych propozycji i wizji klimatu na świecie. Mi jest bliżej do rosyjskiego eksperta który wysunął tezę o cyklicznych zmianach klimatu. Do tej teori przekonuje mnie historia i literatura. Takie wydarzenai jak przejście Haniballa przez Alpy na Słoniach, Krzyżacy w polsce uprawiali winogrona, Gothe opisywał Alpy nie jako masyw lodu i śniegu . Takie zapisy na kartach histori przekonują mnie że klimat cyklicznie ewoluje raz jest cieplej raz zimniej.

Co do walki z globalnym ociepleniem uważam że te pieniądze dane UE to marnotrastwo, walka z wiatrakami, wspierajmy naszą Planete ale nie topmy w niej miliardów i nie zabijajmy gospodarek poszczególnych Państw.

Na zakończenie taka uwaga protokołem z Kioto przejeła się tylko UE i tylko ona to egzekwuje, Chiny, USA, Rosja się z tego śmieją. Coż ekonomia.

To była moja opinia i stanowisko zachęcam do dyskusji i wyrażania swoich opini na ten temat.           

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka