Natenczas Wojski... Natenczas Wojski...
322
BLOG

Rozmowa braci. Część trzecia - pieniądze, kościół, władza

Natenczas Wojski... Natenczas Wojski... Polityka Obserwuj notkę 7

Trzecia część rozmowy braci, Lecha i Stanisława Wałęsów w Arłamowie z 29 września 1982 roku, spisana z taśmy magnetofonowej w Pracowni Fonoskopii Zakładu Kryminalistyki Komendy Głównej MO w Warszawie.

 

S.W.  Słuchaj bracie, czyż ja mogę się włączyć i ci podpowiedzieć?

L.W....Albo pomó pomóc mi jakoś jak to mam zrobić? Bo wiesz problem na tym, że ja wiem mniej więcej. Jednocześnie nie wiem tych sytuacji międzynarodowych...

L.W. Kościół idzie w dalekowzroczną politykę i mnie hamuje, trzyma mnie - kurwa - za rękę prawie teraz po tym ostatnim...

 L.W. ...a ja im - kurwa - załatwiłem wszystko. Hy!

S.W. No co no. Bo oni najwięcej skorzystali.

L.W. Wiesz ile? 10 milionów!  Mało?! wcześniej powiedziałem im dobrze, a jakie jes t moje porozumienie? To znaczy tak: - macie te wszystkie msze, dla marynarzy, dla więźniów i dla innych. A jak macie daleko status y prawny Kościoła? Wszystko załatwiłem! Wszystko mają! Widziałeś - kurwa - nie chcą! Wszystko mają tylko ja nic nie załatwiłem. I teraz dochodzę do wniosku, że im pasuje taki rozgardiasz, bo wtedy oni zyskają!...

L.W. ...zrobić podział. Dopóki ty nie rozumi nie zrozumiesz tego. że musimy zrobić podział , to będzie chujowo. Zrobimy podział, że ty się za ty się zajmij - kurwa - na razie, możesz później się zmienić, ty będziesz sprawy polityczne, ale na razie ja jestem polityczny, a ty weź się za gospodarcze.

S.W. No, ale nic z tej polityki nie wychodzi.

L.W. On jeszcze jest za długo, zaraz zaraz. Tu się...ile za gospodarcze za za ten co ten ten przebywam ile zarobiliśmy? Jako gospodarczo? Z tego co wiem, nie wiem, nie wszystko wiem, ale to jak wiem,  to 800 tysięcy. No - kurwa - zajmij się tym! A później się zamienimy. Ty weż politykę! Ja już mom mam, dosyć polityki!

S.W. Słuchaj, ja to mam taką politykę w...

L.W. ...cha! Ty nie lubisz polityki! Nie lubisz tej polityki!

S.W. Nie! Ja nie lubię pieniędzy.

L.W. Nie, to, to ustawmy twoją rodzinnie, u kogo tam masz? Ustaw, żeby on na Zachodzie wziął to wszystko na siebie. Jak będę potrzebował to on mnie da.

S.W. Jakiś Robert jest spokrewniony.

L.W. ...a to - kurwa - zdrajca! Kurwa - wiesz - ile on wziął? 1.5 miliona dolarów. No to zapierdolił...

S.W. ...no ale z jakiej krwi ty jesteś do niego?...

L.W....widzisz, to jest to jest y jeden, to jest y z Wałęsów rodziny. To jest zgadza się, bo jak mnie wywiad przyniósł wywiad Siła - Nowickiego. To jest z Wałęsów rodziny, ze Stacha jeszcze z dziadka tam Jana jakiś brat, ale - kurwa - straszny - wiesz - taki prostak, jak my.

S.W. Jak z prawa, to znaczy z dziadka?

L.W. Z dziadka! Ale on jest oszustwo...

S.W. Tak jest...

L.W. Dobra.

S.W. No bo mnie zastanawia...

L.W. ...nie...

S.W. ...bo ja Roberta i jakie imiona te...

L.W. ...że z Mariana, z Mariana nie...

S.W. No właśnie z Mariana.

L.W. Z Mariana nie.

L.W. ...załatw tak, żebyś kierował twoją rodziną i moją.

S.W. Tak, i w końcu i w końcu co?  Mnie internują.

L.W. Cha! Cha! Cha! A nie to wyjedź z kraju.

S.W. Cha! Cha! Cha!

L.W. Zaraz, zaraz, zaraz. To wyjedź z kraju. Przecież ja ci każę wyjechać, to jest z twoją rodziną, z żoną, z dziećmi, wyjedź z kraju.

S.W. ...a kiedy...

L.W. ..Więc ty musisz się zając tymi sprawa. Tak jak ci mówiłem już dawno wcześniej. Oczywiście stara moja uważa, bo bo ona jest zaślepiona w tych Polsce, i tak dalej. Ona uważa to inaczej. Ale ona się na tym nie zna. W ogóle się nie zna. Nic nie zna. Więc na to nie zwracajmy uwagi, ale my jako jako dalekowzroczni politycy, mi pamiętając o tym, że mamy - bo nie wiem, czy zauważyłeś i nie wiem, czy o tym wiesz, że mamy w naszym gronie, znaczy rodzinie, cholernie wielkiego przodka.

S.W. Mhy?

L.W. Wiesz o tym, że w 410 roku Gostynin był cesarzem, kurwa, y całego imperium?

S.W. Tak?

L.W.  I tak jak doszedłem do wniosku, inaczej do wniosku, te książki co czytałem, to rzeczywiście się zgadza...

 

CDN...

Sławomir Cenckiewicz  Wałęsa. Człowiek z teczki  wyd. Zysk i S-ka Warszawa 2013. Str. 407 i 408.

 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka