partyzantka partyzantka
580
BLOG

Jest postęp! Media normalnieją?

partyzantka partyzantka Polityka Obserwuj notkę 16

Jeszcze nikt nie zrzucił winy za samopodpalenie się człowieka pod KPRM na Jarosława Kaczyńskiego. Przynajmniej z tego co widziałam w mediach, które śledziłam. Nie wiem jak na salonie24, przyznaję.

Tragedia straszna, człowiek musiał zostać doprowadzony do ostateczności. Dlatego warto o nim i jego rodzinie szczególnie pamiętać.

Ciekawa byłam niezmiernie jak tę wiadomość przedstawią dwie główne stacje telewizyjne w swoich głównych wieczornych programach informacyjnych. I o dziwo, muszę stwierdzić - TVP wypadło gorzej. Biorąc oczywiście pod uwagę przekaz dotyczący tylko tego dzisiejszego wydarzenia.

Otóż materiał w TVN przygotowała p.Kolenda-Zaleska. Premier wypadł oczywiście znów miły i sympatyczny, ale przynajmniej oznajmiła ona o wszystkich faktach - odniosła się do treści listu, do domniemanych przyczyn zajścia, pracy wykonywanej, problemów. Materiał TVP całkowicie przemilczał fakt, iż ów człowiek miał żal do urzędników, rządzących, że był wyborcą PO. Ani słowa na ten temat nie powiedzieli. Zdumiewające.. Rozumiem, że nic jeszcze nie jest potwierdzone na 100%, ale takie informacje są dość istotne. Telewizja Polska pokazała wypowiedź rzecznika policji, który zwracał uwagę na kłopoty finansowe. I tyle.

Z wielkim zdumieniem zauważam więc, że TVN przedstawił sprawę dużo rzetelniej, odwołując się do wszystkich faktów, żadnych nie pomijając.

Żeby nie było tak różowo, następny materiał polegał na udowadnianiu Jarosławowi Kaczyńśkiemu tego, że zmienia retorykę w ramach kampanii wyborczej. Rozstrząsano jego wypowiedzi z kampanii prezydenckiej o lewicy i Gierku próbując wykazać, iż kłamał, grał i rózne takie. Ja osobiście nie uważam tamtej wypowiedzi za najtrafniejszą, jednak nie budzi ona we mnie takiego oburzenia jak u dziennikarzy TVN. Normalne wydaje mi się dostosowywanie języka, słów itd. do aktualnych potrzeb - takie są prawa polityki. Gdyby choć w małej części dziennikarze rozliczali premiera ze swoich poprzednich słów..

Na koniec ubawiłam się materiałem mojego ulubionego TVNowskiego dziennikarza, Macieja Mazura. Który zauważył pewien spot wyborczy kandydata SLD - spot seksistowski :) W jednej z poprzednich notek także zwróciłam na niego uwagę (Przezabawna kampania SLD. Nic, tylko boki zrywać).

Konkludując. Nie wiem czy się cieszyć, czy nie takim obrotem spraw. Żeby TVN robił coś rzetelniej niż telewizja publiczna.. Niewiarygodne. Może dożyjemy czasów obiektywizmu, kto wie.

partyzantka
O mnie partyzantka

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka