Paweł Pomianek Paweł Pomianek
540
BLOG

O „przyjemności wizytowania terenów powodziowych”

Paweł Pomianek Paweł Pomianek Polityka Obserwuj notkę 3

Ostatnio pisałem o mojej wizycie w Sandomierzu i spotkaniach z powodzianami. Mam à propos jeszcze jedną refleksję.
Jeden dostojny człowiek powiedział kiedyś, że miał „przyjemność wizytowania terenów powodziowych”. Powiedział to w dodatku w trakcie trwania powodzi, gdy ludzie z przerażeniem, niedowierzaniem w jakimś amoku (co było widać nawet na telewizyjnych obrazkach) patrzyli na dorobek całego życia zatopiony w wodzie. Patrząc w sobotę na wyburzone domy, porozwalane dolne kondygnacje, rozmawiając z ludźmi – zastanawiałem się, jaka musi być psychika tego człowieka. Jedna Pani jeszcze wczoraj płakała, gdy zaczęła opowiadać o dniu 19 maja, swoim wyjeździe z domu i stratach, jakie wyrządziła powódź. Ja rozumiem, że można się przejęzyczyć, ale dziwi mnie w ogóle sytuacja, że ktoś w jednym zdaniu potrafił postawić obok siebie słowa „przyjemność” i „wizytowanie terenów powodziowych”. Widocznie trzeba zgodzić się z tym, co to mówił autorytet wielu Polaków: w naszej polityce jest wielu „dewiantów psychicznych”. I to – jak widać – po obu stronach barykady. Zresztą, jeśli ktoś dobrze się bawi nawet na pogrzebie, co było widać w zeszłym tygodniu – to wizytowanie terenów powodziowych może rzeczywiście oceniać w kategoriach hedonistycznych.

Jestem świeckim magistrem teologii katolickiej sympatyzującym z odradzającym się w Kościele ruchem tradycjonalistycznym. Tematy najbliższe mi na polu teologii, związane w dużej mierze z moją duchowością, to: liturgia (w tym historia liturgii), mariologia i pobożność maryjna, tradycyjna eklezjologia oraz szeroko pojęta tematyka cierpienia w odniesieniu do Ofiary krzyżowej Jezusa Chrystusa. Przez lata zajmowałem się także relacją przesądów do wiary katolickiej. W życiu zawodowym zajmuję się redakcją i korektą tekstów (jestem również filologiem polskim) oraz pisaniem. Zapraszam na stronę z poradami językowymi, którą wraz ze współpracownikami prowadzę pod adresem JęzykoweDylematy.pl. Ponadto pracuję w serwisie DziennikParafialny.pl. Moje publikacje można odnaleźć w licznych portalach internetowych oraz czasopismach.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka