perbrand perbrand
1054
BLOG

Paweł Miter: TVP stosuje wobec mnie ubeckie metody

perbrand perbrand Polityka Obserwuj notkę 0


O szczegółach afery w TVP, zbieraniu haków i dziennikarskich planach portal MojeMiastoWrocław rozmawia ze sprawcą zamieszania - Pawłem Miterem. (Fragment wczorajszego wywiadu)

Skąd pomysł na takie działanie?

Skłoniła mnie do tej akcji ubiegłoroczna, sierpniowa konferencja prasowa, na której ówczesny prezes TVP z nadania koalicji PO-SLD - śp. Włodzimierz Ławniczak, zapowiadał, że telewizja nie będzie polityczna. Postanowiłem to sprawdzić. Wysłałem do niego wiadomość z brytyjskiej strony sharpmail, natomiast większość rozmów prowadziłem z jego prawą ręką - Marianem Kubalicą, dyrektorem biura zarządu TVP.

Działałeś w pojedynkę?

Działałem we współpracy ze znajomym, Mariuszem Szczygłem z "Gazety Wyborczej". Prosiłem go o wsparcie redakcyjne. W ostatnich tygodniach żywo na ten temat dyskutowaliśmy, jednak w końcu "Wyborcza" materiału o mojej prowokacji nie puściła. W efekcie pod koniec stycznia skontaktowałem się z "Rzeczpospolitą", by to ona pilotowała tę akcję już w ostatnim etapie.

Nie boisz się zarzutu, że chciałeś sobie od samego początku załatwić tę posadę, a teraz zasłaniasz się prowokacją?

W pewnym momencie uciąłem kontakty z ludźmi z TVP, żeby sprawa nie zaszła zbyt daleko. Wtedy oni zorientowali się, że coś jednak jest nie tak. Gdybym chciał mieć tę pracę, to dziś nie byłoby afery, a ja siedziałbym w Warszawie i miałbym kasę na koncie, i program w TVP.

Nie obawiałeś się policji czy służb specjalnych?

Oczywiście, że się tego obawiałem. Dotknąłem pewnych ważnych instytucji i układów partyjnych, powoływałem się na ważnych funkcjonariuszy publicznych. We Wrocławiu kupiłem mieszkanie i bałem się, że na następny dzień wejdzie mi do domu ABW czy CBŚ.

(...)

Całość wywiadu znajdziecie na portalu MojeMiastoWrocław

Rozmawiał: Arek Gołka

Źródło: Paweł Miter: TVP zbiera na mnie haki [wideo], http://www.mmwroclaw.pl/362770/2011/3/10/pawel-miter-tvp-zbiera-na-mnie-haki-wideo?category=news

perbrand
O mnie perbrand

"- Jakim prawem?! - Prawem, a nie lewem , towarzyszu." fragment dialogu z "Ceny" Waldemara Łysiaka

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka