Pluszaczek Pluszaczek
1046
BLOG

Katastrofa TU-154M – przycisk „Uchod” – zagadki

Pluszaczek Pluszaczek Polityka Obserwuj notkę 5

Kolejne zestawienie informacji różnych, tym razem dotyczące przycisku „uchod”.

Dane:

1. Przycisk „uchod” działa bez względu na to czy na lotnisku jest system ILS czy go nie ma, potwierdziły to eksperymenty przeprowadzone na TU-154M 102.

2. Działanie przycisku „uchod”

a) nie jest rejestrowane przez „czarne skrzynki”
b) jest rejestrowane przez czarne skrzynki,

1. Zadziałanie przycisku „uchod” wymaga aktywacji:

a) Aktywacja przycisku „uchod” za pomocą przycisków naciśnięcia przycisków "zachod" i "glis"
b) Aktywacja przycisku „uchod” wymaga uprzedniej aktywacji paneli (przystawek) nawigacyjnych PN-5 i PN-6.


Zagadka nr 1

W jaki sposób aktywuje się w samolotach przycisk „Uchod”?

a) Za pomocą przycisków „zachod” i „glis”
b) Za pomocą uprzedniej aktywacji paneli (przystawek) nawigacyjnych PN-5 i PN-6.

Zagadka nr 2


Czy naciśniecie przycisku „uchod” jest rejestrowane przez „czarne skrzynki” czy nie jest?

Zagadka nr 3

Jakie informacje dotyczące przycisku „uchod” znajdują się w instrukcji TU-154M?



„...Najpierw jednak trzeba go aktywować , czyli nacisnąć przycisków "zachod" i "glis", dzięki czemu samolot sam wyznacza sobie ścieżkę odejścia. Problem w tym, że piloci mogli tego nie wiedzieć, bo takich informacji nie było w oficjalnej instrukcji TU-154M. Piloci mogliby się o tym dowiedzieć podczas szkoleń na symulatorach, ale niestety takich szkoleń nie mieli - ujawnił tygodnikowi jeden z członków komisji...”

„...Samo naciśnięcie przycisku "zachod" i "glisada" w trakcie procedury odejścia w reżimie automatycznym nie aktywuje "uchodu". Co więcej, jest niezgodne z instrukcją Tu-154M - mówi w rozmowie z "Naszym Dziennikiem" pilot, do niedawna żołnierz 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego, który w lewym fotelu dowódcy wylatał na tupolewie setki godzin...”



15 kwiecień 2011

Eksperyment z drugim Tu-154M: Przycisk UCHOD zadziałał. Załoga prezydenckiego tupolewa powinna podnieść samolot

„...Nad wojskowym lotniskiem w Powidzu woj. wielkopolskie) trwa drugi eksperyment z udziałem ekspertów z komisji Millera. Lot Tu-154M o numerze bocznym 102 ma dać odpowiedź na pytanie jak zachowywał się prezydencki samolot tuż przed katastrofą. Pierwszy eksperyment zakończył się sukcesem. Załoga po wciśnięciu przyciska „UCHOD” wzniosła maszynę do góry w autopilocie na lotnisku bez systemu precyzyjnego naprowadzania do lądowania ILS...”


"Niestety czarne skrzynki nie rejestrują naciśnięcia przycisku."

Źródło: SE, Eksperyment z drugim Tu-154M: Przycisk UCHOD zadziałał. Załoga prezydenckiego tupolewa powinna podnieść samolot



18 lipca 2011

Katastrofa Tu-154: Przycisk "uchod" nie zadziałał, bo nie został aktywowany

„...Na wolancie samolotu Tu-154M znajduje się przycisk "uchod", który powoduje automatyczne odejście samolotu na drugi krąg, czyli przerwanie lądowania. Teoretycznie działa on tylko na lotniskach posiadających system ILS, wspomagający lądowanie w trudnych warunkach. A takiego systemu nie było na lotnisku w Smoleńsku.

Według ustaleń komisji Millera - która przeprowadziła eksperymenty na drugim polskim Tupolewie - przycisk automatycznego odejścia zadziałałby także na lotnisku bez ILS.

Najpierw jednak trzeba go aktywować , czyli nacisnąć przycisków "zachod" i "glis", dzięki czemu samolot sam wyznacza sobie ścieżkę odejścia. Problem w tym, że piloci mogli tego nie wiedzieć, bo takich informacji nie było w oficjalnej instrukcji TU-154M. Piloci mogliby się o tym dowiedzieć podczas szkoleń na symulatorach, ale niestety takich szkoleń nie mieli - ujawnił tygodnikowi jeden z członków komisji...”

źródło: RMF24, Katastrofa Tu-154: Przycisk "uchod" nie zadziałał, bo nie został aktywowany



20 lipca 2011

"Nasz Dziennik" cytuje doświadczonych pilotów: nie można nacisnąć przycisku "uchod", wcześniej go nie uzbrajając.

„...Samo naciśnięcie przycisku "zachod" i "glisada" w trakcie procedury odejścia w reżimie automatycznym nie aktywuje "uchodu". Co więcej, jest niezgodne z instrukcją Tu-154M - mówi w rozmowie z "Naszym Dziennikiem" pilot, do niedawna żołnierz 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego, który w lewym fotelu dowódcy wylatał na tupolewie setki godzin.

Warunkiem zadziałania systemu jest aktywacja paneli (przystawek) nawigacyjnych PN-5 i PN-6. Komisja Jerzego Millera badająca katastrofę na Siewiernym powinna m.in. ustalić i podać do publicznej wiadomości informację o kącie położenia maszyny i jej prędkości na wznoszeniu...”

źródło: W Polityce, "Nasz Dziennik" cytuje doświadczonych pilotów: nie można nacisnąć przycisku "uchod", wcześniej go nie uzbrajając.



26 lipca 2011

„Ostatnie chwile Tu-154M: system "odejście" nie zadziałał

„...- Kwestia niesprawności technicznej samolotu została wyeliminowana - dodał gen. Krzysztof Parulski.
Pułkownik Szeląg powiedział również, że określono również precyzyjny czas katastrofy. Określono go na godzinę 8.41 i 0,4 sekundy czasu polskiego, biorąc pod uwagę opóźnienia rejestratorów względem czasu astronomicznego.

Śledczy poinformował także, że według zapisów z rejestratora system automatycznego odejścia nie został aktywowany. - Parametry dotyczące inicjacji systemu "odejście" są dwustanowe. Nie tyle tu chodzi o zarejestrowanie włączenia systemu, co o inicjację działania całego sytemu. Rejestruje się właśnie inicjację całego systemu. Wskaźnik dwustanowy wskazuje, że nie był aktywowany. Rejestrator nie wykazał, aby system działał - uściślił wojskowy śledczy...”

źródło: ONET, „Ostatnie chwile Tu-154M: system "odejście" nie zadziałał

Pluszaczek
O mnie Pluszaczek

Motto katastrofy TU-154M: Wy nie będziecie przykładać się do śledztwa i ujawnienia prawdy, a my nie będziemy naciskać aby tą prawdę ujawnić   Wybrane publikacje z mojej macierzystej www Za wszystkie darowizny finansowe oraz komentarze - Dziękuję :)     Uwaga! Materiały dotyczące fotomontaży niektórych zdjęć katastrofy TU-154M będę zamieszczał sukcesywnie, w ramach wolnego czasu, zanim zamieszczę tu kolejne ( lub starsze )części materiału dotyczącego fałszerstw w postaci fotomontaży sugeruję zapoznanie się z całością materiałów gdyż jest to bardzo istotne. Na podstawie jednego zdjęcia można wyciągnąć błędne wnioski, ale przyglądając się całości dostajemy jasny przekaz że bezpośrednio po katastrofie TU-154M działała grupa osób fałszujących zdjęcia. Teraźniejsi lub byli Goście Specjalni moich stron www: 1. Sergej Amelin - autor galerii fotografii dotyczących polskiego TU-154M   2. Serge Serebro - autor fotomontażu - "lądowanie samolotu AN-72"   3. B.Biel ( dziennikarka TVN ) - współautorka reportażu ( Wołoda Safonienko, Paweł Plusnin, Igor Fomin )   DEZINFORMATORZY: 1. Sergej Amelin ( był gościem na mojej www )   2. BBC-77 - fotomontaże z ciałami mającymi przedstawiać ofiary katastrofy TU-154M   3. Sergej Chirikov( agencja EPA ) - "smutek" - fotomontaż   4. Alexey Nikolsky( agencja AFP ) - Putin i Szojgu w Smoleńsku - fotomontaż   5. Serge Serebro - "lądowanie" samolotu AN-72   Wpisz swój adres e-mail aby subskrybować informacje o nowych wpisach. Subskrypcja mailowa dotyczy informacji publikowanych na stronie www.pluszaczek.com ( tu publikuję wybiórczo, w ramach wolnego czasu ): W HDK od 25.03.2004 W drodze po ZŁOTO :) do dnia 13 września 2011 Pluszak oddał 13,950 ml krwi :) a może oddasz i TY? ?  ZHDK  II Stopień  15.11.2010 :) ZHDK  I Stopień  06.05.2008 :) Krew Darem Życia - część I Krew Darem Życia - część II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka