Animela Animela
861
BLOG

Udziec barani pieczony

Animela Animela Gotowanie Obserwuj temat Obserwuj notkę 26

Mogłoby się wydawać, że pieczystego nie powinno się podawać latem, ale to jest błędne stanowisko. Baraniną zajadają się przecież właśnie ludy południa, nie północy! Grecy, Włosi, Hiszpanie, Arabowie - wszystkie te nacje kochają wełniaste stworzenia. Może właśnie dlatego, gdy wczoraj w Makro uśmiechnęła się do mnie noga barania, wzięłam ją bez wahania.

Czemu nie jagnię? Otóż - większość jagniąt dostępnych w sklepach to tak naprawdę dorosłe zwierzęta, którym szlachetne miano nie przysługuje, ale ... powiedzmy to sobie szczerze: Polacy nie znają się na owcach, bo przez dziesiątki lat nie były dostępne w sklepach (a gwoli prawdy, to i do dziś są wielkimi nieobecnymi). Ja, oczywiście, jagnięcinę kocham, ale cena prawdziwej jest zaporowa, a nie lubię przepłacać za iluzję. A baranina dobrze zrobiona naprawdę nie jest gorsza w smaku od jagnięciny.

Mój kawał (trochę ponad 2 kg) już był oczyszczony z tłuszczu i błonek, więc pracę miałam ułatwioną. Umyte, wysuszone mięso natarłam cukrem, solą i pieprzem, skropiłam octem i obłożyłam grubo obraną i pokrojoną w plastry cebulą i czosnkiem oraz świeżymi ziołami: tymiankiem (mnóstwo - zerwałam pełną garść gałązek) i rozmarynem (listki z trzech gałązek) - zostawiłam pod przykryciem w lodówce.

Dziś mięso wyjęłam, zgarnęłam warzywa do miski, udziec osuszyłam ręcznikiem papierowym i obsmażyłam w brytfannie ze wszystkich stron na rumiano - na smalcu. Potem do brytfanny dodałam warzywa, szczelnie nakryłam przykrywką i wstawiłam do piekarnika. Piekłam przez 3,5 godziny, dwa razy odwracając w tym czasie mięso, a potem zostawiłam w zamkniętym piekarniku jeszcze na 2 godziny.

Mięso rozpływało się w ustach, i nie wierzę, by ktoś (poza specjalistami) był w stanie rozpoznać, że to baran, a nie jagnię.

Sos przecedziłam, dodałam śmietanki, zagotowałam i podałam do mięsa i ziemniaków gotowanych oraz sałaty z winegretem.

Animela
O mnie Animela

Jestem człowiekiem - przynajmniej się staram.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości