Potworniusz Potworniusz
174
BLOG

Powstańcy Lipcowi - Chwała Niezłomnym

Potworniusz Potworniusz Polityka Obserwuj notkę 2

Przez lata wykorzeniani z pamięci. Propaganda kazała nam w nich widzieć bandytów i morderców.  Nie mogli wygrać ale dali nam świadectwo. Możemy im tylko dać pamięć i szacunek. Wdzięczność w tym kraju to zbyt rzadka rzecz by na nią liczyć... Dzisiaj pochylmy się nad tymi co oparli się komunistycznej okupacji i sowiewckim oprawcom. I nawet w katowniach bolszewickiej bandy wierzyli  że przyjdzie czas kiedy Niepodległa się o nich upomni. Mam nadzieję, że ten czas nadszedł.

Ku refleksji i zadumie.

 

PS.

I jeszcze jedno.

Powstanie Lipcowe było reakcją na okupację sowiecką. Dzisiaj jej spadkobiercy nadal uważają, że racja jest po ich stronie. Ciekawe, że był to zryw niezwykle kojarzący się z Wandeą w dobie Rewolucji Francuskiej. Chłopi przeciw nowej elicie w imię zasad. U nas terror komunistyczny trwał jednak ponad 4 dekady, a i później zaszczuwano bohaterów tamtych dni i ich rodziny. Dopiero od niedawna zaczynają mówić jak było. I nie idzie im to tak zgrabnie jak ich oprawcom, którzy w kulturze masowej są niemal wyłącznie pozytywni, a dzieci i wnuki tychże stanowią wzorcową elitę tego kraju.
Ten kraj bez oczyszczenia jest chory. I tu nie chodzi o lustrację, dekomunizację czy cokolwiek takiego, tylko o oczyszczenie z zakłamania i wszczepionej nieuczciwości. I duszy zatrutej... Trudne.

 

 

Potworniusz
O mnie Potworniusz

Potłuczony życiowo, ale jeszcze niedobity optymista. Nieco przerażony stanem debaty publicznej w Polsce. Lubię jak ludziom dobrze się wiedzie. Chciałbym by ludzie władzy widzieli społeczeństwo jako całość, organizm. Szukam ludzi podobnie myślących i ludzi, z którymi mogę się nie zgadzać, ale też szanować. Zajmuję się historią muzyki filmowej, a także genealogią Polski, zwłaszcza Grodzieńszczyzny. Bliskie są mi także sprawy społeczne, zwłaszcza problematyka wykluczenia społecznego. Jednym z ważniejszych priorytetów mojego życia jest upowszechnianie wiedzy o historii kultury, czego konsekwencją jest współpraca z Wikipedią, a wcześniej z Filmwebem czy Programem III Polskiego Radia. Mój egotyzm pozwala mi przypuszczać, że jestem ostatnim żywym wierzącym heretykim w moim kraju, a do tego mistykiem. Więcej pewnie wyjdzie na jaw poprzez moje niezborne pisanie. Kocham też Ziemię Grodzieńską i jej dzieje. http://forum.rodygrodzienskie.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka