Potworniusz Potworniusz
464
BLOG

Prof. Romanowski nie może być szefem PSB

Potworniusz Potworniusz Polityka Obserwuj notkę 8

Ogarnia mnie przerażenie. Andrzej Romanowski, człowiek, który nie rozumie tak prostego materiału źródłowego, jak ten dotyczący rotmistrza Witolda Pileckiego, podejmuje decyzje w sprawie - jak wyglądają oficjalne biografie wybitnych Polaków od początku istnienia pojęcia Polski. Tym jest Polski Słownik Biograficzny, ukazujący się od 1935 roku. I szefem tego Wielkiego Przedsięwzięcia, któremu patronowali tacy ludzie jak profesorowie Konopczyński, Lepszy czy Rostworowski, a pisali artykuły najwybitniejsi naukowcy polscy - jest człowiek, niezrównoważony, poddający się jakimś fobiom, o czym świadczy omawiany artykuł, a jak widać warsztatowo niekompetentny. Groza.

My, którzy walczymy o pamięć, wielkich postaci z zapomnianych czasów I RP, musimy wreszcie stwierdzić, że mamy do czynienia z wielką kampanią wojenną wobec naszej historii, tożsamości, naszych źródeł duchowych, ze wszystkim tym co stanowi istotę pojęcia Polskość. Nie wolno się na to zgodzić.
Moim zdaniem, pierwszym działaniem winno być zapytanie do Polskiej Akademii Umiejętności i Polskiej Akademii Nauk, czy osoba, która wykazuje tak poważne braki warsztatowe w zakresie rozumienia źródeł historycznych może prowadzić tak trudny i odpowiedzialny projekt.

 

Zapraszam do debaty.

Potworniusz
O mnie Potworniusz

Potłuczony życiowo, ale jeszcze niedobity optymista. Nieco przerażony stanem debaty publicznej w Polsce. Lubię jak ludziom dobrze się wiedzie. Chciałbym by ludzie władzy widzieli społeczeństwo jako całość, organizm. Szukam ludzi podobnie myślących i ludzi, z którymi mogę się nie zgadzać, ale też szanować. Zajmuję się historią muzyki filmowej, a także genealogią Polski, zwłaszcza Grodzieńszczyzny. Bliskie są mi także sprawy społeczne, zwłaszcza problematyka wykluczenia społecznego. Jednym z ważniejszych priorytetów mojego życia jest upowszechnianie wiedzy o historii kultury, czego konsekwencją jest współpraca z Wikipedią, a wcześniej z Filmwebem czy Programem III Polskiego Radia. Mój egotyzm pozwala mi przypuszczać, że jestem ostatnim żywym wierzącym heretykim w moim kraju, a do tego mistykiem. Więcej pewnie wyjdzie na jaw poprzez moje niezborne pisanie. Kocham też Ziemię Grodzieńską i jej dzieje. http://forum.rodygrodzienskie.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka