logo
logo
PHK1 PHK1
418
BLOG

Raz jeszcze o OFE- blitzkrieg TUSKa

PHK1 PHK1 Polityka Obserwuj notkę 4

Z zaciekawieniem wysluchałem wywiadu w Superstacji z byłą prezes ZUS panią Wiktorow i prawie przekonała mnie, że ruch TUSKa  był na miare tego, który kiedyś  uskutecznił 70 lat temu blitzkrieg, a TUSK to kolejny  geniusz tym razem  z pięknej kaszubskiej krainy,a nie tylko z Peru.

Pani była prezes ZUS mówiła, żą już dawno temu niepodobało jej się to co robiło OFE, bo ZUS musiał juz wiele lat temu pożyczać pieniądze na świadczenia w kwocie 11mld zł., które podbierało jej OFE.

Pani była prezes ZUS pokazala taki oto patologiczny mechanizm działania OFE. Ubezpieczony wplacał/wplacano za niego pieniądze do ZUS i ZUS przeksięgowywał kilka procent z tej składki do OFE. Z tych kilku procent OFE kupowało państwowe obligacje , a tylko 2% lokowało w akcjach na giełdzie.

Ten patologiczny mechanizm został zdemaskowany przez byłą prezes ZUS z czasów SLD i wydawało mi się, że ktoś mi uswiadomił jak genialnie prosty sposób znalazł TUSK, by nic nam nie zabierać.

Jednak pani była prezes ZUS nie powiedziała słowa o tym, że OBLIGACJE państwo emituje i sprzedaje wielu kontrahentom tak ze świata jak i z kraju i nie jest to nic nagannego. Natomiast naganne było to w wykonaniu OFE. Teraz ZUS juz nie będzie musiało kupować drozej,a cała śmietanka wplynie do nich.

Dodam tylko, że inna sztandarowa  postać PO, twórca OFE były premier BUZEK postuluje, by jednak składka za kilka lat wróciła do pierwotnej wysokości.

I bądz tu mądry.

 

 

PHK1
O mnie PHK1

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka