zapiwniczeni zapiwniczeni
343
BLOG

Rezygnacja s ę d z i e g o.

zapiwniczeni zapiwniczeni Polityka Obserwuj notkę 3
Z sędzią Bogusławem Nizieńskim, byłym rzecznikiem interesu publicznego i byłym już członkiem Kapituły Orderu Orła Białego, rozmawia Paulina Jarosińska.
W trybie natychmiastowym złożył P an rezygnację ze stanowiska w Kapitule Orderu Orła Białego. Zbiegła się ona z informacją o prezydenckich nominacjach do tego najwyższego odznaczenia państwowego…
- W piśmie, które złożyłem, zawarłem zawiadomienie o rezygnacji. Nie czułbym się najlepiej w nowych warunkach. Pragnę zwrócić uwagę, że Kapituła nie była zwoływana od katastrofy smoleńskiej. Pierwsze cztery odznaczenia Orderem Orła Białego zostały dokonane przez prezydenta RP z urzędu, w związku z tym nie zachodziła potrzeba opiniowania tego przez Kapitułę. To jest zrozumiałe. Natomiast dalsze propozycje, które zostały przedstawione na piśmie poszczególnym członkom Kapituły indywidualnie, ponieważ nie była ona zwołana, dotyczyły osób, wobec których ja nie mogłem zająć stanowiska. Nie wiem po prostu, czy któryś z tych czterech proponowanych kandydatów był odznaczany w przeszłości odznaczeniem państwowym, jeśli tak, to jakim, kiedy i jaki czas upłynął od ostatniego odznaczenia i czy w tym czasie zaszły jakieś szczególne okoliczności, które uzasadniałyby przyznanie kandydatowi najwyższego odznaczenia państwowego, jakim jest Order Orła Białego. Byłem przyzwyczajony do takiej formy procedowania. Spotkałem się jednak z inną i w tym wypadku nie czułem się na siłach, aby dalej funkcjonować jako członek Kapituły, teoretycznie funkcjonować, ponieważ od 10 kwietnia nie byłem na żadnym posiedzeniu Kapituły. Od tamtej pory nie było ono organizowane.
Najwyższe odznaczenie państwowe ma otrzymać m.in. Adam Michnik. O czym, według Pana, świadczy ta nominacja?
- W mojej ocenie, świadczy ona o skrajnym upolitycznieniu. Nie wiem, czy są to zatwierdzone już nominacje, ponieważ nie zostałem o tym poinformowany. Otrzymałem jedynie pismo o tym, że takie nominacje są w planach pana prezydenta i członkowie kapituły powinni zgłosić swoje stanowiska wobec nich. Ja nie mogę zgłosić swojego stanowiska, ponieważ nie otrzymałem żadnych materiałów, które pomogłyby mi w zaopiniowaniu któregolwiek z kandydatów. To wszystko wpłynęło na moją decyzję. Złożyłem więc pisemną rezygnację i obecnie nie mam już nic wspólnego ze sprawami dotyczącymi Kapituły.
Pańskim zdaniem, nominowani zasługują na najwyższe odznaczenie państwowe? 
- Mam takie wrażenie, że w tej materii już nikt dziś nie pyta o zasługi. Po czterech pierwszych nominacjach z urzędu, co do których Kapituła nie ma tytułu prawnego, aby je opiniować, teraz po raz pierwszy szef Kancelarii Prezydenta poprosił o zajęcie stanowiska w sprawie nominacji prezydenckich. Ja już tego nie uczynię, ponieważ nie jestem członkiem Kapituły.
Dziękuję za rozmowę.

Nasz Dziennik, 6.11.2010 

***** "@lankanobi Kolego, powiem tak... kto mysli, ze Prezydent Kaczynski nienawidził Rosjan, jest w błedzie. I to duzym. On nienawidzil bolszewikow, komunistow, mafie i aparatczykow a nie narod rosyjski. Tylko ze wszystkie wysilki Polski by byla traktowana normalnie jako rowny partner spelzly na niczym. A ze sami maja kompleks i nie potrafia sie znalezc w sytuacji juz bycia nie-mocarstwem, to inna sprawa. A co by ich to kosztowalo? Nasze Miedzymorze jak juz tu wspominiano i ich prawdziwe przeprosiny" ***** "Wykluczonymi ze społeczności ludzi honorowych są osoby, które dopuściły się pewnego ściśle kodeksem honorowym określonego czynu; a więc indywidua następujące: 1. osoby karane przez sąd państwowy za przestępstwo pochodzące z chciwości zysku lub inne, mogące danego osobnika poniżyć w opinii ogółu; 2. denuncjant i zdrajca; 3. tchórz w pojedynku lub na polu bitwy; 4. homoseksualista; 5. dezerter z armii polskiej; 6. nieżądający satysfakcji za ciężką zniewagę, wyrządzoną przez człowieka honorowego; 7. przekraczający zasady honorowe w czasie pojedynku lub pertraktacji honorowych; 8. odwołujący obrazę na miejscu starcia przed pierwszym złożeniem względnie pierwszą wymianą strzałów; 9. przyjmujący utrzymanie od kobiet nie będących jego najbliższymi krewnymi; 10. kompromitujący cześć kobiet niedyskrecją; 11. notorycznie łamiący słowo honoru; 12.zeznający fałsz przed sądem honorowym; 13. gospodarz łamiący prawa gościnności przez obrażanie gości we własnym mieszkaniu; 14. ten, kto nie broni czci kobiet pod jego opieką pozostających; 15. piszący anonimy; 16. oszczerca; 17. notoryczny alkoholik, o ile w stanie nietrzeźwym popełnia czyny poniżające go w opinii społecznej; 18. ten, kto nie płaci w terminie honorowych długów; 19. fałszywy gracz w hazardzie; 20. lichwiarz i paskarz; 21. paszkwilant i członek redakcji pisma paszkwilowego; 22. rozszerzający paszkwile; 23. szantażysta, 24. przywłaszczający sobie nieprawnie tytuły, godności lub odznaczenia; 25. obcujący ustawicznie z ludźmi notorycznie niehonorowymi; 26. podstępnie napadający (z tyłu, z ukrycia itp.); 27. sekundant, który naraził na szwank honor swego klienta; 28. stawiający zarzuty przeciw honorowi osoby drugiej i uchylający się od ich podtrzymania przed sądem honorowym. Blog jest efektem wyboru pomiędzy śmiercią publiczną, a podpisaniem lojalki. Istota lojalki; "nie będziesz sie bawić z Kaziem, a jak ci się nie podoba, to w ogóle nie wyjdziesz na podwórko!:))"(Freeman) ****************** W dniach 15-23 listopada w Warszawie odbędą się Dni Lwowa i Kresów Południowo-Wschodnich, na które zapraszają Towarzystwo Miłośników Lwowa i Kresów Południowo-Wschodnich Oddział Stołeczny oraz Dom Spotkań z Historią. Szczegółowy program: http://lwowiacy.pl/images/Dni_Lwowa_plakat.JPG

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka