Artur Rumpel Artur Rumpel
267
BLOG

578 ofiar Pegasusa

Artur Rumpel Artur Rumpel Polityka Obserwuj notkę 14

Gdy ujawniono, że ofiar Pegasusa było 578, jedna strona sceny politycznej uznała, że to bardzo dużo, a druga, że bardzo mało. Dla mnie to bardzo dużo. Trzeba bowiem pamiętać, że Pegasus to nie narzędzie pracy operacyjnej, a potężna broń informatyczna stworzona do likwidowania terrorystów. 

Nie należy więc mówić o 578 osobach inwigilowanych Pegsusem, a raczej o 578 osobach niszczonych Pegasusem. Mnie od momentu ujawnienia tej liczby dręczy pytanie, ile spośród tych 578 osób już nie żyje? I do ilu śmierci przyczyniło się niszczenie Pegasusem.

Mam nadzieję, że doczekam się odpowiedzi, a ofiary doczekają się upamiętnienia. Jest to bowiem rzecz straszna, że państwo polskie używało informatycznej broni do niszczenia własnych obywateli.

Urodziłem się w Rybniku 22 kwietnia 1975. Ukończyłem I Liceum Ogólnokształcące w Wodzisławiu Śląskim (1994), Wydział Farmaceutyczny w Sosnowcu Śląskiej Akademii Medycznej w Katowicach (1999) oraz Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (2004). Jestem więc z wykształcenia farmaceutą i... no właśnie i kim? Do niedawna zawsze pisałem, ze etnologiem, teraz jednak, patrząc na zakres moich dociekań muszę stwierdzić, że akcenty mi się przesunęły w kierunku antropologii kulturowej. Nie zajmuje się bowiem kultura ludową, ani samymi tylko kulturami niemasowymi, ale zróżnicowaniem kultur z uwzględnieniem kultury masowej. Tak więc wychodzi , ze jestem antropologiem kulturowym. Mam wspaniałą rodzinę - żonę i dzieci. Od lat nieregularnie publikuję w czasopismach naukowych i profesjonalnych (ALBOalbo, Konteksty, Panacea, Uniwersytet Kulturalny, Puls Farmacji, Bez Recepty, Lek w Polsce), społeczno - politycznych (Najwyższy Czas, Opcja na Prawo, Pro Fide Rege et Lege, Rojalista - Pro Patria), religijnych (Przewodnik Katolicki) i lokalnych (U Nas, Nowiny Wodzisławskie) oraz na licznych stronach internetowych. Mam też na koncie dwie wydane książki- "Religia w Polsce" (2010) oraz "Ludzie i religie w Polsce" (2012). Od kilku lat skupiam się na prowadzeniu blogów i szukam wydawców dla kolejnych książek. O kulturze piszę pod adresem https://svetomir.home.blog/, tu zaś piszę o polityce. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka