Kuchennik Kuchennik
4695
BLOG

Sałatka z kurczaka, ogórka i koperku

Kuchennik Kuchennik Rozmaitości Obserwuj notkę 18

 Dokładnie pamiętam, kiedy dostałam przepis na tę sałatkę - prawie dwiadzieścia lat temu .... Do Polski zawitało wtedy wiele nowości wcześniej u nas nieznanych, między innymi różne przyprawy. Na fali tej mody przyjaciółka przekonywała mnie, że lepiej użyć do sałatki czosnkugranulowanego, niż świeżego ;-D 

Na pewno sałatka nie straci wiele na smaku, ale - co najmniej równie dobrze - można użyć czosnku świeżego, startego na tarce do gałki muszkatołowej lub drobno posiekanego i roztartego z solą. A majonez, rzecz nasna, najlepszy jest własnej roboty - zwłaszcza, że nie jest to praca skomplikowana i jeśli tylko dysponuje się robotem kuchennym, idzie szybko.

Składniki:

1 szklanka ugotowanego, przestudzonego ryżu,

2-3 szklanki ugotowanego i pokrojonego w niezbyt drobną kostkę mięsa kurczaka (najlepiej z rosołu; powinna być przewaga mięsa z udek - ja, co prawda, i tak używam tylko udek, bo piersi nie lubię),

1 niezbyt duży ogórek wąż lub kilka mniejszych "polnych", obrany i pokrojony w kostkę wielkości mięsa,

1 duży pęczek koperku lub kilka mniejszych, umyty, osuszony i drobno pokrojony,

1 łyżka majonezu (lub więcej, to kwestia preferencji),

ząbek czosnku rozdrobniony jak wyżej, sól do smaku, biały pieprz (sporo - ja daję łyżeczkędo herbaty).

Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki wymieszać w dużej misce. Trzeba pamiętać, że ogórek pod wpływem soli puści sok, więc majonezu naprawdę nie trzeba dawać dużo (można go zresztą zastąpić jogurtem - wtedy odpowiednio zwiększyć ilość soli i ewentualnie dodać trochę soku z cytryny).

Sałatka najlepsza jest w ciepłe dni, schłodzona w lodówce - musi się przegryzać co najmniej 2 godziny. Latem może zastąpić drugie danie!

Oczywiście, jest to sałatka całoroczna, ale - nie ma co ukrywać: najlepiej smakuje latem, z ogórkami z pola i "polnym"koperkiem ... 

P.s. Koperek świetnie udaje się w doniczkach. Od kilku lat, z powodu malutkich rozmiarów mojego przydomowego ogródka, powiększam jego "areał" właśnie poprzez zioła uprawiane w doniczkach. Koperek jest niezawodny!).

Kuchennik
O mnie Kuchennik

Jestem skromna, zdolna i pełna poświęcenia.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości