brian brian
40
BLOG

Hindus Sienkiewicz.

brian brian Rozmaitości Obserwuj notkę 2

Jakiś czas temu w jednym z angielskojęzycznych  kanałów tematycznych  trafiłem na  program o systemie kastowym w Indiach.

 Miał on ewoluować od elastycznego, pozwalającego na przechodzenie z kasty do kasty-do dzisiejszego, skostniałego.

 Nie w tym rzecz jednak. Padło pytanie na temat tego jak zdeterminowany jest los człowieka a nawet całych narodów w kontekscie przynależności do określonych kast.

 Oczywiście hinduski, ateistyczny(sic!)  uczony od razu  powołał się na zasady Dharmy-u nich biorą to na powaznie.

 Poczekałem aż "przeleci" przez losy pojedyńczych ludzi, prowadzący pytał o losy narodów europejskich.

 Nastawiłem uszu, czekając na coś o nas, i było !

 Ów Hindus twierdził że jeden z narodów środkowoeuropejskich ma konotacje do wojowniczej kasty Kszatrijów(chyba nie przekręciłem)  przez to że był wiele razy najeżdżany . Jego mieszkańcy zmuszeni są od wieków doskonalic się w  obronnej sztuce  (uwaga)  RYCERSKIEJ  nawet w czasie nieudanych powstań.(powiedział coś jak "Nation of knights")

 (Tu trzeba wytłumaczyć- kasta Kszatrijów ma zajmować się szlachetną obronną walką o dobrą sprawę).

 Pomyslałem- pasuje i do np.Węgrów, lecz naukowiec uzupełnił informację:  bezposrednim sąsiadem owego

 narodu jest (tu głęboki wdech).....Rosja, nad którą zebrała się wielka chmura złej karmy i próbuje ogarnąć  sąsiednie kraje.

 Naród Kszatrijów zaś ma obronić Europę a w przyszłości sprawiedliwie nią rządzic. :)

 Nie wiem czy to się przyda  "Ku pokrzepieniu serc" ale wobec licznych katastroficznych wydarzeń i  paskudnych przepowiedni nawet  taki hinduski   "Sienkiewicz" dobry :))   .

brian
O mnie brian

Własne poglądy, odrobina szaleństwa w działaniu.Alleluja i do przodu! Dziś inaczej nie można.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości