Marcin Nawrot Marcin Nawrot
134
BLOG

LUX IN TENEBRIS

Marcin Nawrot Marcin Nawrot Rozmaitości Obserwuj notkę 2

Światło w ciemności …

 

czy już je widziałem

wtedy kiedy w bezdechu

serce pęknąć chciało

i stałem już na progu…

 

lecz może to przeczucie dowodzi nadziei 

że ujrzę je naprawdę

kiedy zamknę oczy

„na dobre”…więc na szczęście

jakież to radosne

kiedy śmierć i dobro

stwarzają pospołu

nadzieję na wieczność czyli na przetrwanie

 

chyba pójdę bez lęku przez ten słynny tunel

ciemność zostanie za mną

razem z tym czym żyłem 

lecz co się stanie wówczas gdy już wejdę w światło

może mnie odmieni

wypali zło bez bólu

rozświetli rozkoszą

nieznaną niepojętą i nieprzeczuwaną

 

kim będę z kim będę

przez kogo dla kogo

a jeśli nowa ciemność będzie mi pisana

z mojej ludzkiej niegodnej nieszczęsnej zasługi

nie umiem o tym myśleć

– nie chcę – nie potrafię – 

bo to tak jakbym w skrusze i w żalu za grzechy

przedwcześnie bez nadziei unicestwiał siebie

zapomniawszy o łasce

i świetle w ciemności…  

 

Optymista z okresowymi skłonnosciami do gniewu lub naiwności

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości