zdj.1
zdj.1
Wiesław Pilch Wiesław Pilch
404
BLOG

Momenty były? BYŁY!

Wiesław Pilch Wiesław Pilch Rozmaitości Obserwuj notkę 1

Te fotografie pokazują czas który minął. Mój i Chińskiej Republiki Ludowej. Bo jesteśmy z tego samego rocznika. Prawie. Ale gdy je oglądam, to tak jakbym oglądał sceny ze swojego życia. To zdumiewające ile żeczy pamiętam z dzieciństwa czyli z lat 50- tych. Nie ma obaw- te momenty pozostawiam dla siebie. Ale jedno było współne: wciąż żywa pamięć o tej strasznej wojnie która się dopiero co skończyła. U nich w '49 a u nas w '45 ...

Tak chcałem napisać ale przcież to nieprawda. Mój wujek, brat Taty został zamordowany strzałem w tył głowy po wyroku sądowym w '47! Był "żołnierzem wyklętym". Grób odnaleziono po rehabilitacji w '90 latach.

Chciałbym się kiedyś spotkać z jakimś starym jak ja Chińczykiem i poopowiadać sobie nawzajem swoje historie.

Równoległe.

 

P.S. Linki do moich  plików MP3 na You Tube:

Oto link do Wiadomości gospodarczych z Chin:  www.youtube.com/playlist
A to jest link do "Przeglądu prasy chińskiej". Też jedyny w Polsce www.youtube.com/playlist
Link do omówień artykułów polskich autorów: "Konfrontacje". www.youtube.com/playlist
WSZYSTKIE te playlisty są CODZIENNIE  aktualizowane.

Zobacz galerię zdjęć:

zdj.2
zdj.2 zdj.3 zdj.4 zdj.41 zdj.5 zdj.42 zdj.6 zdj.7 zdj.8 zdj.9 zdj.10 zdj.11 zdj.12 zdj.13 zdj.14 zdj.15 zdj.16 zdj.17 zdj.18 zdj.19 zdj.20 zdj.21 zdj.29 zdj.23 zdj.26 zdj.28 zdj.30 zdj.31 zdj.31 zdj.32 zdj.33 zdj.33 zdj.34 zdj.22 zdj.35 zdj.37 zdj.38 zdj.40 zdj.24 zdj.25 zdj.27

Moje credo:skromna osoba niegodna poznawania wspaniałych talentów, tylko sprawdza, czy to prawda, że nigdy nie pojmie ducha tej wielkiej kultury. _____________________________________________________ Zapraszam do czytania mojego blogu polityczno- makroekonomicznego "Chiny widziane z daleka". _____________________________________________________"W Chinach ideałem mężczyzny był przez stulecia młodzieniec-uczony i poeta, o wrażliwej duszy artysty, pretendujący do roli mandaryna-administratora, dzięki swej pracowitości, uczoności i cnotom moralnym zdobywający wysoką pozycję społeczną. Gardził on wszelkimi działaniami wymagającymi siły fizycznej, gdyż trenował jedynie swój umysł i samodyscyplinę, nie zaś ciało."- prof. Gawlikowski ________________________________________________ __ Adres: wiesiekp@poczta.onet.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości