absolwent energetyki absolwent energetyki
163
BLOG

Piątek Wielkiego Postu w świeckim stylu.

absolwent energetyki absolwent energetyki Socjologia Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

Nie będę budował skomplikowanych figur retorycznych opisujących wersję osobistego umartwienia jakie zafundowałem sobie w dniu dzisiejszym.

To co zrobiłem nie miało i w żadnym wypadku nie mogło mieć charakteru wielkopostnego umartwienia i moje wrażenia nie mają żadnego odniesienie religijnego.

Po prostu, po porcji ciężkiej, przydomowej  pracy fizycznej przyszedł czas na kanapową refleksję: postanowiłem na chwilę wyjść ze swojej bańki informacyjnej i wylądowałem w neoTVP.

Drugie lądowanie miało miejsce podczas programu Forum, w którym kwestie przedstawiane przez prowadzącego omawiali  przedstawiciele sejmowych partii politycznych, bez bojkotującej ZP.

Kwestią, chyba podstawową, była kwestia polskiego bezpieczeństwa.

Do zapamiętania:

1) przedstawiciel PSL każdy fragment swojego wystąpienia ozdabiał ornamentem w stylu: "jak powiedział premier Kosiniak- Kamysz .... i reszty nie dało się już zapamiętać

2) przedstawicielka KO, która poziom zrozumienia tematu, dzieliła z posłem Polski 2050, najlepiej czuła się w personalnym ataku na posła Wawra z Konfederacji i wychwalaniu ogromnego potencjału obronnego jaki zapewni Polsce nowa, wspólna armia europejska 

3) poseł Wawer z konfederacji, na którego pewnie nigdy nie zagłosuję, ale oprócz tego, że służył jako chłopiec do bicia w zastępstwie przedstawiciela ZP,   przedstawiał poglądy, które mogłyby być traktowane jako rozsądny glos w wielowektorowej dyskusji

4) no właśnie, poglądy posła Wawra mogłyby służyć jako jeden głos w wielowektorowej dyskusji , ale nie posłużyły, ponieważ ostatnim, ale nie najmniej ważnym dyskutantem okazał się poseł Lewicy, którego zapamiętałem z argumentacji za budową wspólnej armii europejskiej, o takim mniej więcej brzmieniu: musimy budować wspólną armię, ponieważ Niemcy wydają na obronność kilkakrotnie więcej niż Polska, więc lepiej być razem z nimi!

Poseł Lewicy, nie dopowiedział, więc nie wiem, czy czuje zagrożenie niemieckie i wybiera mniejsze zło, czy w jego poglądach jest jeszcze jakaś inna głębia.

Poseł Wawer przypomniał, że obecnie 80% potencjału obronnego NATO znajduje się poza EU i budowa ściśle europejskiej inicjatywy zajmie pewnie kilkadziesiąt lat.

A pozostali dyskutanci wysnuli z tego i podobnych argumentów wniosek , że nasze bezpieczeństwo trzeba budować w oparciu o Francję i Niemcy. Taka logika zwyciężyła, bo przecież Trump powiedział ...i Tusk stał się równy Macronowi i Scholzowi!

Z kolei pierwsze lądowanie w neoTVP, z godzin popołudniowych dotyczyło programu, w którym prowadzący, niestety nazwiska nie zapamiętałem, prowadził kilka rozmów, z dwojgiem zmieniających się gości.

Nazwiska prowadzącego nie zapamiętałem, ale zapamiętałem motyw rozmowy z prof. Sowińskim i zastępcą naczelnego Superekspresu.

A więc podsumowując wątek przyszłej wizyty Prezydenta i Premiera w Waszyngtonie i związane z tym kwestie bezpieczeństwa podróży najważniejszych osób w państwie pan z neoTVP ujął to tak: będzie bezpiecznie bo Kaczyński do Dudy w czasie lotu nie zadzwoni :).

Nie będę pisał, że jest mi wstyd za, specjalizującego się w kwestiach bezpieczeństwa lotniczego,  funkcjonariusza neoTVP i polityków K.13.12 zaproszonych do Forum.

Nie może mi być za nich wstyd ponieważ nie ja ich wybierałem i nominowałem.

Jednak po wielu (minionych już) latach współpracy z myślącymi ludźmi "Zachodu" jest mi przykro, że w takiej formule materializują się ich (może nie tak liczne, ale zawsze bolesne) złośliwości wobec potencjału intelektualnego naszych wieczornych zmór  aspirujących do miana medialnych i politycznych elit.

Złośliwości, to ze strony nam ,w miarę przychylnych, bo wrogowie otwierają kolejnego, przysłowiowego, szampana!

PS

NeoTVP oglądałem po raz pierwszy od jej powstania w grudniu 2023. Niestety przespałem Wiadomości o 19.30, a przecież tam też mogło być coś wartego opisania.

Pewnie jeszcze do neoTVP wrócę i szczerze zachęcam wszystkich do tego kroku. Jeśli chcemy coś dla Polski robić to musimy ją poznać także w nowej odsłonie, poza własną strefą komfortu!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo