Zbigwie Zbigwie
2619
BLOG

Dwie proste zagadki dla fizyków i matematyków

Zbigwie Zbigwie Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 48

Zagadka Nr 1:

Jak każdy wie, niewiadome oznaczamy rzadko używanymi literami: x,y,z.

Skąd wziął się ten obyczaj? Podaj nazwisko uczonego, który pierwszy to uczynił.

Zagadka Nr 2:

W 1998 r. pewien uczony brał udział w pracy sesji Papieskiej Akademii Nauk w Watykanie:

„Na tym posiedzeniu poraził mnie najbardziej swoją inteligencją Papież Jan Paweł II, który wygłosił wykład o interakcji nauki i Kościoła.

Papież Jan Paweł powiedział mi, że moja propozycja rehabilitacji Giordano Bruno nie jest do zaakceptowania ponieważ Bruno - w przeciwieństwie do Galileusza - został osądzony za nieprawdziwe teologiczne twierdzenia związane z jego doktryną o wielości zamieszkałych, co zaprzecz Pismu Świętemu.

"Proszę znaleźć kosmitów – wtedy teoria Bruno będzie potwierdzona i problem jego rehabilitacji będzie można przedyskutować”.

Od niego też dowiedziałem się precyzyjnie o oskarżeniu Galileusza. Okazuje się, że główne inkryminowane mu twierdzenie to nie to, że Ziemia obraca się, a według jego słów: „teoria Kopernika nie stanowi przeciwieństwa w stosunku do Biblii”. Galileusz został zrehabilitowany ponieważ sprawiedliwość jego stwierdzenia jest uznawana przez Watykan.

Propozycję rehabilitacji Giordano Bruno złożyłem w odpowiedzi na otrzymane od Papieża zaproszenie wstąpienia do Papieskiej Akademii Nauk. Jednak z powodu odrzucenia mojej propozycji dotyczącej rehabilitacji Giordano Bruno, nie wstąpiłem do Watykańskiej Akademii”.

Podaj nazwisko i imię uczonego będącego autorem tego tekstu. 

Zbigwie
O mnie Zbigwie

"Niedawno ukazał się interesujący wpis: http://bezwodkinierazbieriosz.salon24.pl/338033,grawicapy-lataja-w-kosmosie pióra znanego blogera Zbigwie, z wykształcenia fizyka" - http://autodafe.salon24.pl/249413,zagadkowe-analogie. Znajdź ponad 100 moich notek na Forum Rosja-Polska  http://bezwodkinierazbieriosz.salon24.pl Poetry&Paratheatre 2010 i 2013. Free counters

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie