fot. Instagram/Olek Sikora
fot. Instagram/Olek Sikora

Kolejny prezenter zwolniony z TVP. Program bez niego traci oglądalność

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 12
"Mam nowe plany zawodowe" - zapewnia Aleksander Sikora, jeden z czołowych prezenterów TVP z czasów rządów prezesa Jacka Kurskiego, z którym Telewizja Publiczna rozwiązała umowę. "Pytanie na śniadanie", które prowadził, zanotowało spadek oglądalności i zostało wyprzedzone przez konkurencję.

Aleksander Sikora traci pracę w TVP

"Zakończyła się moja współpraca z Telewizją Polską. Telewizją, w której spełniły się moje najskrytsze marzenia, dojrzałem zawodowo, poznałem wspaniałych i wybitnych w swoim fachu ludzi, nawiązałem przyjaźnie, odwiedziłem miejsca, gdzie nie sięgała nawet moja wyobraźnia i co najważniejsze -Telewizją, w której byłem DZIĘKI WAM DRODZY WIDZOWIE!" - napisał Sikora na Instagramie.


Sikora zadebiutował w tym programie w 2016 roku, później zajmował się też felietonami i reportażami muzycznymi z kraju i ze świata. Od 1 maja 2019 do stycznia 2024 roku był jednym z prowadzących program "Pytanie na śniadanie".

Był również gospodarzem koncertów emitowanych w TVP, w tym odbywającego się w 2019 r. w Gliwicach Konkursu Piosenki Eurowizji Junior, flagowego „Sylwestra Marzeń z Dwójką” czy "Wakacyjnej trasy Dwójki". Prowadził trzecią edycję "Dance Dance Dance", był współprowadzącym w trzech edycjach “The Voice of Poland”, wystąpił też w roli gospodarza “Szansy na sukces”.


"Dzień Dobry TVN" wyprzedza "Pytanie na śniadanie" 

"Pytanie na śniadanie" początku roku zmieniło wszystkich prowadzących, w marcu 2024 roku zanotowało spadek widowni aż o 127 tys. widzów. Konkurencyjne “Dzień Dobry TVN” straciło tylko 21 tys. widzów i minimalnie wyprzedziło konkurenta z TVP pod względem całkowitej oglądalności. Śniadaniówka TVN była liderem także w grupach 16-49 i 20-54 - wynika z raportu opublikowanego przez Wirtualnemedia.pl.

W marcu 2024 roku średnia oglądalność „Dzień dobry TVN'” wyniosła 347 tys. osób, magazyn miał 21 tys. widzów mniej niż rok wcześniej, ale awansował na pozycję lidera.


Drugie miejsce zajęło konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” TVP2, które w analizowanym okresie przyciągało przed telewizory średnio 345 tys. osób. Rok wcześniej magazyn TVP śledziło 472 tys. widzów, co oznacza spadek aż o 127 tys. oglądających (największy w zestawieniu).

Na ostatnim miejscu podium znalazł się magazyn "Nowy dzień z Polsat News", który niezmiennie pokazywany jest w Polsacie codziennie o godz. 6.00. W marcu 2024 roku jego widownia wyniosła 193 tys. osób, program względem analogicznego okresu rok wcześniej stracił 25 tys. widzów. 

Na zdjęciu Aleksander Sikora, fot. Instagram/profil prezentera

Czytaj także:

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura