Fot. Daria Trafankowska w serialu "Na dobre i na złe".
Fot. Daria Trafankowska w serialu "Na dobre i na złe".

Dziennikarze wykorzystali chorą aktorkę. Ujawnili intymne sprawy z jej życia

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 3
20 lat temu aktorka Daria Trafankowska odeszła po walce z chorobą nowotworową. Po długim czasie uwagę mediów przykuł jej ostatni wywiad, w którym wyznała, że jej cierpienie zostało perfidnie wykorzystane przez dziennikarzy jednej z największych polskich gazet...

Dziennikarze gonili za tanią sensacją

Daria Trafankowska zmarła 9 kwietnia 2004 r. Aktorka swego czasu była jedną z największych gwiazd TVP, zdobywając ogólnopolską popularność dzięki roli Danuty Tretter w serialu "Na dobre i na złe". Chociaż od jej odejścia mijają już dwie dekady, obecnie jej ostatni wywiad obiega internet. Wszystko przez szokujące wyznanie artystki. Trafankowska wyznała, że w momencie, gdy najbardziej potrzebowała pomocy, dziennikarze popularnego brukowca wykorzystali jej cierpienie. Wszystko dla wzbudzenia taniej sensacji! Aktorka opowiedziała o tym w rozmowie dla "Vivy!", która odbyła się wkrótce przed jej przedwczesną śmiercią.


Wszystko zaczęło się, gdy leżała w szpitalu na oddziale onkologicznym; gdy gwiazda TVP oczekiwała na diagnozę, nieznana osoba podała się za pracownika placówki, w której przebywała. W ten sposób informacje o jej chorobie zostały przekazane mediom. Gdy Trafankowska dowiedziała się o całym zajściu, skontaktowała się z ciekawskimi dziennikarzami, by ci nie ujawniali informacji o jej sytuacji... Większość gazet uszanowała jej wolę, jednak w jednej z nich ukazały się fragmenty mocno zmanipulowanego wywiadu. Cierpienie artystki zostało wykorzystane przez dziennikarzy dla wzbudzenia sensacji.

– Po wydrukowaniu go byłam załamana. Przeczytałam wszystko to, czego chciałam uniknąć. Prosiłam, by skupić się na moich podziękowaniach dla ludzi, którzy mnie wspierają. Wszystko, co było dla mnie ważne, wypadło z rozmowy. Zostały banały. W dodatku wyglądało na to, że choroba jest jakimś pozytywnym wydarzeniem w moim życiu, bo nagle odkryłam, ilu mam przyjaciół i jakie życie jest fajne. A to bzdura, bo o tym zawsze wiedziałam – opowiadała "Vivie!" 

Trafankowska zmarła na raka trzustki 

Trafankowska dowiedziała się o swojej chorobie zaledwie rok przed śmiercią. Walka z rakiem trzustki okazała się wyjątkowo trudna i chociaż dzięki pieniądzom uzyskanym ze zbiórki charytatywnej podjęła leczenie w klinice w Salzburgu – nowotwór nawrócił. 9 kwietnia 2004 r. aktorka zmarła. Spoczywa na cmentarzu Powązkowskim w Warszawie.

– Coraz więcej we mnie spokoju. Choroba nowotworowa ma w sobie coś bardzo uczciwego, przy całym jej okrucieństwie. Daje czas na uporządkowanie swojego życia, jakiego nie da wylew czy zawał serca – mówiła szczerze o swoim losie w ostatnim przeprowadzonym wywiadzie.

Salonik

Fot. Daria Trafankowska w serialu "Na dobre i na złe". 

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura