trzeci nagi miecz trzeci nagi miecz
176
BLOG

WOŚP najsilniejszą polską marką

trzeci nagi miecz trzeci nagi miecz Gospodarka Obserwuj notkę 11

 

 

Taki wniosek płynie z najnowszej edycji największego na świecie badania kondycji marek Brand Asset Valuator. Tego rodzaju zestawienia sporządzane są co trzy lata. W 2013 roku autorzy - BAV Consulting i Millward Brown - wzięli pod lupę 1500 polskich marek, oceniając m.in. ich wyróżnialność czy dopasowanie do polskiego rynku.

I tak w kategorii wyróżnialności pierwsze miejsce przypadło marce Rafaello. Kolejne pozycje to WOŚP i National Geographic. W pierwszej dziesiątce znalazły się też Mirinda, Jerzy Janowicz,Przystanek Woodstock.

Pod względem szacunku, jakim marka darzona jest przez konsumentów, wygrał Wedel, za nim WOŚP i Adam Małysz.

W kategorii wiedza (poziom zażyłości konsumenta z marką, jej zrozumienie) pierwsze miejsce przypadło marce Polska (jako kraj), później TVP 1, TVN. W zestawieniu znalazła się też Biedronka czy Coca-Cola.

W kategorii adekwatność - czyli dopasowanie do polskiego rynku, spełnianie potrzeb polskiego konsumenta, pierwsze miejsce należy do marki Polski Złoty (PLN), marki Polska. Podium zamyka Biedronka, tuż za nią TVN.

Na podstawie tych czterech rankingów firma sporządziła jeden, ogólny, podsumowujący 50 najsilniejszych marek w Polsce. I tu największym zwycięzcą jest WOŚP, dalej Rafaello i Ptasie Mleczko. Na końcowe miejsca załapali się Microsoft i Lidl.

-------------------------------------------------------------------------------
źródło: gazeta.pl
-------------------------------------------------------------------------------

na uwagę zwraca brak w pierwszej pięćdziesiątce czegokolwiek prawicowego :)

 

 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka