PAP
PAP
Eternity Eternity
531
BLOG

Jak za Stalina...

Eternity Eternity Polityka Obserwuj notkę 45

Niedawno w salonie24 jakiś z miejscowych pisowskich  hubejnów, napisał:
Teraz rządy rudego przypominają czasy stalinowskie.

Myślę sobie, facet się zna na rzeczy, może był torturowany?

image

Zagadka, kto jest na tym zdjęciu?

image

Tak to prawda, PiS próbował wprowadzić czasy stalinowskie, ale coś nie wyszło…

A teraz jak każdy wie, obecne odziały bezpieczeństwa państwowego przy pomocy policji, nie mają nic do roboty, tylko wchodzić, aresztować, gnębić. Z tonu naszego gnębionego hunwejbina wyraźnie wynika, ze on się boi. Że mogą się powtórzyć /przecież rudego stać na wszystko/ czasy stalinowskie. To już nie są żarty w związku z tym poczułem potrzebę podzielenia się z moją wrodzoną wrażliwością.

image

Jesteśmy spod jednego znaku
tylko on zbyt wysoko się wieszał
pozostanie na zawsze w historii
na szczytach okrucieństwa
może lepsza zła sława niż żadna...
` w nocy na drugiego marca nastąpił u j.w. stalina
wylew krwi do mózgu
(do lewej półkuli)
na tle choroby nadciśnieniowej i miażdżycy
/.../ piątego marca w drugiej połowie dnia
stan chorego zaczął szczególnie szybko
ulegać pogorszeniu...'
a ja jutro skończę trzy miesiące
moja mama ma trzydzieści trzy lata
mój tata czterdzieści jeden skończy siedemnastego grudnia
stalin swoje urodziny obchodziłby cztery dni wcześniej
z tych rachunków nic nie wynika
piątego marca tysiąc dziewięćset pięćdziesiątego trzeciego roku
ktoś odetchnął z ulgą
ktoś przy ikonie zapalił znicz
ktoś usłyszał przekręcony klucz
w kracie celi
jak zwykle o siódmej
mama o tej porze podała mi mleczną pierś
a tatuś szukał rozgłośni wolna europa
nad łóżkiem ten sam anioł stróż
grzebię sobie w starych czasopismach
`słowo STALIN dawno już było - i dzisiaj jest -
i zawsze będzie słowem
o uniwersalnym znaczeniu,
słowem pełnym żarliwej treści.'
pisał mój ulubiony poeta
od ptasiego radia
moi rodzice na pewno zlekceważyli
urzędowe minuty milczenia
ale `zmiażdżona okrutnie warszawa
dźwiga swe okrwawione cegły /.../ z imieniem STALINA'
w tym samym czasie pisał
pijany broniewski
mama wycierała kurz z kredensu
w stołowym pokoju
tatuś szukał w trzeszczącym `kosmosie'
wolnej europy
moja pięcioletnia siostra
składała swoje literki
w jakiś sens
Kuzynka Marta od wierszy

Zobacz galerię zdjęć:

FB
FB Getty Images
Eternity
O mnie Eternity

Try to be Meraki, - means “to do something with soul, creativity, or love”

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka