Białogwardzista Dioma Białogwardzista Dioma
322
BLOG

O świętoszkach, brzozach płochliwych i ruczajach łez perłowych

Białogwardzista Dioma Białogwardzista Dioma Polityka Obserwuj notkę 0

- Będzie pan jadł tę bułkę? - do dziadka siedzącego na ławeczce przemówił znienacka latynos - Teraz? Jakby nigdy nic?!

- No, będę... - odpowiedział zmieszany senior i już zamierzał się na pierwszy kęs.

- A dlaczego pan nie wiesz, co ja zrobiłem? - latynos przysiadł się nieproszony, przewracając termosik w staromodną kratę. - Dlaczego pan nie wiesz co jutro mamy za dzień i dlaczego ja najlepiej go uczczę na czczo. I w akompaniamencie dźwięków młodzieży, a nie starego ścierwowatego jęczenia pisiorskiego! Młodym kazałem, zarapowali i wydałem płytę. Uczciłem Smoleńsk a ty pewnie, dziadku, nawet nie wiesz jak świętować ten iwent, co?!

- Ale co pan... o co panu?... A idź pan w cholerę! - oburzył się przymusowy rozmówca, próbując zrzucić natręta z ławki.

- Zastanów się nad sobą. Czy kochasz Polskę. Tak głęboko. Prawdziwie. Czy kręci ci się łza, jak mnie, kiedy spoglądam na wierzby i brzozy, pochylone... Czy jest dla ciebie najważniejsza! Dla mnie Polska jest najważniejsza, staruszku. - ze łzami w oczach recytował latynos.

- Da mi pan zjeść bułkę, czy mam wołać policję? - nie wytrzymał staruszek.

Don Miguel tylko spojrzał na niego przymrużonymi lisio oczyma przez kilka sekund w milczeniu, wstał bez słowa i oddalił się. Staruszek widział jeszcze, jak latynos wyciąga wielką komórkę i mówi: "Kaman, no nie bądź taki soł okrutny i podpisz się za mnie. Euraski nie rosną na drzewach. Za jakieś dwie godzinki wpadnę na Wiejską, zrobię o tobie rikoll podczas setki dla tefałenu a komu by się chciało robić risercz signaczur? Kaman, kolego...".

Dziadek zjadł bułkę, popił gorącą herbatą i poszedł do domu. Niestety nikt z jego bliskich nie zginął w Smoleńsku.

Płonie czerwienią Piter, dusi się w krasnej gorączce Trzeci Rzym a Ochotnicza Armia Zbrojnych Sił Południa maszeruje pod starymi, postrzępionymi przez kule sztandarami. Walka trwa! Możesz się przyłączyć, lecz pod swoje chorągwie nas nie wołaj, przebierać się nie nakazuj. Dziurawe mundury przylegają za mocno do sumienia. =•=

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka