Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki
24
BLOG

Boska Tajemnica w Człowieku

Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki Kultura Obserwuj notkę 0
Zastanawiałeś się kiedyś nad niewiarygodną złożonością wszechświata i nad tym, jak ty, drobna istota, jesteś częścią tego wielkiego planu? Psalm 139 odkrywa przed nami fascynującą prawdę o boskiej mądrości i cudzie ludzkiego istnienia.

Cudowna Wiedza Boga

Wiersze 6 i 14 Księgi Psalmów 139 to niczym hymny na cześć boskiej mądrości i cudownego dzieła stworzenia. Autor psalmu, zachwycony głębią wiedzy Boga, wyznaje: "Zbyt cudowna jest dla mnie twoja wiedza; jest wzniosła, nie mogę jej pojąć." (Ps 139, 6).

 Jednak w tym samym czasie psalmista zdaje sobie sprawę z własnej wyjątkowości: "Wysławiam cię, bo zostałem stworzony w sposób zadziwiający i cudowny; przedziwne są twoje dzieła, a moja dusza zna je bardzo dobrze."* (Ps 139, 14).

 Te dwa wersety ukazują nam dwa oblicza boskiego planu: nieskończoną mądrość, która wykracza poza nasze pojmowanie, oraz troskliwą rękę Stwórcy, która z dbałością o szczegóły ukształtowała każdego człowieka.

 Jako czytelnicy Psalmu 139 jesteśmy zaproszeni do refleksji nad własną egzystencją. Czy potrafimy dostrzec cud, którym jest nasze życie? Czy doceniamy złożoność naszego ciała i umysłu? Czy jesteśmy wdzięczni za dar istnienia w tak fascynującym wszechświecie?

 Psalm zachęca nas do kontemplacji tych pytań i do pogłębiania relacji z Bogiem, który jest źródłem wszelkiej mądrości i piękna.

Modlitwa:

Ojcze Niebieski, dziękuję Ci za dar życia i za cudowną złożoność wszechświata, którego jestem częścią. Pomóż mi dostrzec Twoją mądrość w każdym stworzeniu i docenić piękno Twojego dzieła. Udziel mi siły, abym żył życiem godnym Twojej chwały. Amen.

| #Bóg | #Stwórca | #mądrość | #cud | #Psalm139 | #istnienie | #człowiek | #refleksja | #wdzięczność | #modlitwa |

*Źródła { www.dziewczynysiespotykaja.pl/psalm-139/ }

Przeczytaj również:

Dążąc do ideału, koncentruję się nad tym, co można ulepszyć, dlatego częściej krytykuję, niż chwalę. Przedstawiam to, co inni próbują bagatelizować. Nie mam za złe krytyki swojego zajęcia, jeśli cechuje ją zrozumienie i zainteresowanie. Jestem pragmatyczny i nie przywiązuję wagi do tradycji, konwenansów ani politycznej poprawności. Autorytet dla mnie to nie pozycja i tytuł, ale wiedza i kompetencje.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura