platos platos
475
BLOG

Tusk w rękach Putina 2

platos platos Polityka Obserwuj notkę 0

Po napisaniu tekstu „Tusk w rękach Putina”,  w której jedną z wiodących tez, była taka, że Tusk został uzależniony od Putina i po brutalnym upokorzeniu jest na jego łaskach, naszły mnie wątpliwości.

Jedną z przyczyn była lektura analizy Aleksandra Ściosa pod tytułem „Jak zdetonować Smoleńską „Bombę”?”.Uważa on, że Tusk będąc jedynym filarem popularności obecnego układu rządowego, jest niezbędnym elementem zachowania wpływów przez Putina. Z braku możliwości stworzenia alternatywy (w krótkiej perspektywie do wyborów) nie jest więc on zainteresowany jego usunięciem, wymianą lub osłabianiem pozycji.
 
Moje wątpliwości rozwiał częściowo Zdzisław Krasnodębski prezentujący we wczorajszej Rz bardzo ciekawe stanowisko w tej kwestii, będące swego rodzaju syntezą mojej tezy i wydawałoby się przeciwnej Aleksandra Ściosa. Zdzisław Krasnodębski także powątpiewa, że Putinowi zależałoby na usunięciu/osłabieniu Tuska, ale uważa że w ostatecznym rozrachunku zwyciężyły racje propagandowe, nieokazywania wielkoduszności a przez to własnej słabości. Nie do końca zgadzam się z tą argumentacją nawet jeśli wspomaga moją tezę. Uważam, że propagandowo Putin niewiele zyskał. Ci co mieli wiedzieć, że ma nowego lennika już to wiedzą. Demonstracja siły nie jest potrzebna. Nie sądzę też by kierował się tak małostkowymi motywacjami jak upokorzenie kogoś jeśli nie stoi za tym interes.
 
 
 
 
 
 
 

 

platos
O mnie platos

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka