Potworniusz Potworniusz
510
BLOG

Prośba do Księdza Isakowicza-Zaleskiego

Potworniusz Potworniusz Polityka Obserwuj notkę 8

 "Janukowycz stosuje skandaliczne metody i powinien odejść, ja tu nie mam wątpliwości. Tylko że on powinien odejść na drodze negocjacji, kartki wyborczej, a nie walki. Natomiast występy polskich polityków, i to od lewa i od prawa, którzy wychodzą tam w obliczu kamer, wrzeszczą banderowskie hasła "Sława Ukrainie", "Herojam sława", czyli bandytom z UPA, to to jest kompromitacja"– mówił ks. Tadeusz Isakowicz Zaleski w radiu RMF FM.

 

Z całym szacunkiem dla księdza Isakowicza-Zaleskiego, ale to są hasła klasy "Niech Żyje Polska" czy "Chwała Poległym". Rozumiem ból Zagłady Wołyńskiej, lecz teraz jest nadzieja na inną jakość naszych relacji. O tamtych sprawach możemy porozmawiać z rzeczywiście Wolnymi Ukraińcami. I ta debata jest konieczna. Daj Pan jednak szansę na zainicjowanie podstaw dialogu. I nie potępiaj Pan w czambuł ludzi, którzy czynią pomosty między zwaśnionymi narodami, a których los jest złączony. W tej mierze wierzę J. Kaczyńskiemu i jego wyborowi. Jest Pan księdzem , z natury empatą, rozumiem ból, który Pan niesie, ale trzeba dać szansę również żywym.

Z głębokim szacunkiem.

Sławomir Olczyk.

Potworniusz
O mnie Potworniusz

Potłuczony życiowo, ale jeszcze niedobity optymista. Nieco przerażony stanem debaty publicznej w Polsce. Lubię jak ludziom dobrze się wiedzie. Chciałbym by ludzie władzy widzieli społeczeństwo jako całość, organizm. Szukam ludzi podobnie myślących i ludzi, z którymi mogę się nie zgadzać, ale też szanować. Zajmuję się historią muzyki filmowej, a także genealogią Polski, zwłaszcza Grodzieńszczyzny. Bliskie są mi także sprawy społeczne, zwłaszcza problematyka wykluczenia społecznego. Jednym z ważniejszych priorytetów mojego życia jest upowszechnianie wiedzy o historii kultury, czego konsekwencją jest współpraca z Wikipedią, a wcześniej z Filmwebem czy Programem III Polskiego Radia. Mój egotyzm pozwala mi przypuszczać, że jestem ostatnim żywym wierzącym heretykim w moim kraju, a do tego mistykiem. Więcej pewnie wyjdzie na jaw poprzez moje niezborne pisanie. Kocham też Ziemię Grodzieńską i jej dzieje. http://forum.rodygrodzienskie.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka