Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
18
BLOG

29.04.2024, Poniedziałek

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 0
Rozproszenie: To ja robię będąc szalonym: Gromadzę błyskotki dookoła mnie, Siedzę w kręgu zabawek, i przez cały czas Śmierć dobija się do drzwi. Edna St Vincent Millay

imageJednym z moich głównych problemów, zapisanych w moim OPT (Osobistym Planie Terapii), gdy byłem w ośrodku odwykowym, było: Nie wyobrażam sobie nie pić alkoholu do końca życia. 

Było tak między innymi dlatego, że nie wyobrażałem sobie spotkań towarzyskich - co można robić na takim spotkaniu poza piciem piwa? Albo innych napojów wyskokowych? Jak się bawić? W końcu wódka nie dawno nosi przydomek „wody rozmownej”. Poza tym (wydawało mi się) lubiłem smak piwa, szczególnie w gorący dzień pełen słońca. Relaks po ciężkim dniu pracy, najlepiej ze szklaneczką jakiegoś szlachetnego trunku…

To wszystko okazało się mitem. 

Poszedłem na rocznicę mojej grupy macierzystej, elementem uroczystości miały być tańce. I doznałem szoku, gdy na początku imprezy zaczęła grać muzyka, parkiet od razu zaroił się od tańczących. Na gorące dni dużo lepiej działa na mnie zimna lemoniada, albo po prostu mrożona herbata domowa. Dla relaksu po pracy gram w tenisa stołowego. 

Nie chodziło o te aktywności - chodziło o to, co pod spodem. Bałem się swoich uczuć, wstydziłem się swoich słabości, obawiałem się, że ktoś wykorzysta to przeciw mnie. Nie lubiłem swoich uczuć. Z tym potrzebowałem sobie poradzić. Nie z alkoholem. 


Notkę można obejrzeć również na Youtube.

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości