Stary Wiarus Stary Wiarus
577
BLOG

Z historii ułaskawień III RP

Stary Wiarus Stary Wiarus Prawo Obserwuj temat Obserwuj notkę 23
Jarosław Wałęsa s.Lecha podobno bardzo się denerwuje, gdy mu kto przypomni okoliczności ułaskawienia Andrzeja Banasiaka vel Andrzeja Franciszka Zielińskiego ps. „Słowik”, przez Lecha Wałese w 1993 roku i blokuje użytkowników X. Na szczęście ja tam nie mam konta.

https://natemat.pl/391999,podpisalo-sie-pare-klechow-to-ja-tez-walesa-o-ulaskawieniu-slowika

https://pl.wikipedia.org/wiki/Andrzej_Banasiak


(..) "Słowik" od 1978 roku przez kolejne 11 lat kilkukrotnie lądował w więzieniu za kradzieże i rozboje. W 1989 roku wyszedł na przepustkę, ale zaczął się ukrywać i wystąpił z wnioskiem o ułaskawienie.

W 1993 roku Wałęsa podpisał akt łaski. Dzięki temu "Słowik" nie musiał już odbywać 6-letniego wyroku. Ponownie do więzienia trafił w 2004 roku i został skazany na 6 lat pozbawienia wolności za kierowanie grupą przestępczą. Był też oskarżony o zlecenie morderstwa Komendanta Głównego Policji Marka Papały, jednak w tym wypadku sąd go uniewinnił. Sam Wałęsa opisuje to następująco:




"Ja w takich sprawach ułaskawień patrzyłem na to, kto tam złożył podpis. Jak było parę klechów i innych, to ja też podpisywałem"

Dodał, że podpisywał akt łaski także dlatego, by... nie doszło do zwalniania pracowników w Kancelarii Prezydenta. – "Mało tego, mówiono tak: "Panie, jak nie ułaskawimy, to oni nam zabiorą ludzi"... Bo tam są etaty, iluś ludzi do roboty. Jak nie ma tylu podpisów, tylu ułaskawień, to znaczy, że za dużo ludzi jest i zwalniali ich" – powiedział.

"Musiałem podpisywać, ale nie miałem zielonego pojęcia, co to jest, jak to jest. Zanim to do mnie przychodziło, ktoś to musiał przygotować. Ja tylko patrzyłem na to, kto tam się wcześniej podpisał. Ja wtedy księżom wierzyłem, bo teraz to mniej....


image


Dla tych, co wolą to samo, tylko z obrazkami:


image


emigrant (nie mylić z gastarbeiterem)       

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka